MOME - Moholy Nagy Művészeti Egyetem

   

 

10 kurzus 125 hallgató a Média Intézet kurzusheti kurzusain

divatfotó


Nagy volt az érdeklődés a MOME februári kurzushetén, ahol a hallgatók 25 különböző kurzuson vehettek részt. A kurzushét célja, hogy egy-egy meghirdetett tematika mentén a hallgatók szakuktól függetlenül részt tudjanak venni az általuk választott projektben. A Média Intézet 2018/19-es tanév tavaszi kurzushétre 10 különféle kurzust hirdetett meg, melyen összesen 125 hallgatónk vett részt.

A Fotográfia Tanszék szervezésében Lábady István divatfotó kurzusát Az ötlettől a megvalósításig… címen tartotta a MOME TWO fotóstúdiójában. A kurzuson a hallgatóknak előzetesen elkészített moodboard alapján kellett megvalósítaniuk divatfotó tematikájú kurzusheti feladataikat, miután betekintést nyerhettek az előadó munkamódszerébe.


Brovinszki László, a MOME Animáció Tanszékvezetője 3D Kurzusheti Kurzus címen vezetett projektet. A kurzus gyakorlati feladatok megoldásával vezette be a hallgatókat a 3D szoftverek alapfokú lehetőségeibe a kreatív szoftverhasználatra és a szakspecifikus követelményekre koncentrálva.



A Média Intézet és az Építészeti Intézet közös szervezésben hirdette meg Egy rablás terve című kurzusát Réthi Gábor és Debreczeni Péter oktatónk vezetésével. Az egyhetes workshop során egy előre meghatározott témájú fiktív rablás/betörés narratív feldolgozását kellett létrehozni építészeti és animációs eszközök segítségével, a környezet, a helyszín és a karakterek fejlesztésén keresztül, a kurzus végén rövid prezentáció formájában bemutatva. A résztvevőknek a történet helyszínét és animatik-szerű bemutatását kellett elkészíteni. A kurzus során a résztvevők megismerhették a storyboard készítés és filmes díszletek tervezésének módját, majd saját díszletet tervezve és használva, azok működését és összefüggéseit is felfedezhették.

A MOME Animáció Színészvezetés címen meghirdetett kurzusát Varsányi Ferenc oktatónk vezette, melynek keretében a hallgatók áttekintették az animációs technikák szerepét élőszereplős, és egyéb kombinált technikájú produkciókban. Az animált figurák és az élő szereplők játékát valós környezetben, illetve díszletben, és kiemelten, ehhez kapcsolódóan a színészvezetés és szereplő válogatás témakörét érintették. A kurzus kiemelten fontos része volt a gyakorlati színészvezetési feladatok, amit a hallgatók csoportosan oldottak meg egy színész és a hallgatók közös részvételével.



Mariai Petra és Sebesvári Soma vezette Hanyatló ifjúság – Risograph zine-készítő workshopon a hallgatók egy risograph technikával nyomtatott antológia elkészítésében vehettek részt, a tervezéstől az antológia végső kivitelezéséig, miközben betekintést nyerhettek az alternatív, kortárs európai zines, illusztrációs és képregényes világ élvonalába, illetve megismerkedtek a risograph nyomtatás és a kiadványkészítés gyakorlati alapelveivel.

A MOME Tervezőgrafika Tanszék Katyi Ádám oktatónk vezetésével hirdette meg a TypeLab workshopját. A kurzus témája a Bauhaus 100 éves évfordulójához kapcsolódott, a feladat egy kísérleti betűtípus megtervezése volt a Bauhaus szellemiségében, mely túlmutat az egyszerű kör-négyzet-háromszög formákon, és egy mélyebb rétegen kötődik a Bauhaus gondolatiságához, reflektál arra, folytatja azt, és áthelyezi a mai grafikai környezetbe. A kurzus célja az alap analóg- és digitális betűtervezési technikák elsajátítása volt, hogy megtanulják általa egy betűtervező program használatát.



Tóta András és Mányai Roland vezetésével indult a SHAPELAB, Turn your creativity into reality című kurzus a Média Design szervezésében. Az egyhetes workshop eredménye végül egy AR plakátkampány volt, melyen az animáció és média design hallgatók együtt dolgoztak. A Turn your creativity into reality with SHAPELAB kurzus kiindulópontja a virtuális valóság, mint a médiaművészet egészen új médiuma. A technológia az utóbbi néhány évben vált széleskörűen hozzáférhetővé és népszerűsítésben a SHAPELAB is közreműködött. A kurzus célja az volt, hogy a virtuális valóság, és így a SHAPELAB médiaművészeti felhasználásának lehetőségeit teszteljük. A Kiterjesztett kutyák 1.0 projekt a kutyák kitiltására reagál a MOME Z épületéből. Az innovatív eszközöket használó kampány a kutyákat virtuális formában helyezi vissza az épület folyosóira, így fogalmazva meg a kutyák és az emberek békés egymás mellett élésének igényét. A teljes élményhez egy AR alkalmazást kell letölteni a földszinten elhelyezett plakáton látható QR kód segítségével, majd kitartóan keresni az épületben random elhelyezett titkos kutyákat.



A Média Design másik workshopját Forgács Kristóf oktatónk vezette Fél perc mosoly címen. A kurzus egyhetes időtartama alatt arra kérték a résztvevő hallgatókat, hogy keressék meg saját emlékeik és tapasztalataik alapján azokat a pontokat és helyzeteket Budapesten, amikre szerintük ráférnének új ötletek, amik kreativitásra szorul, és talán még fontosabb, hogy amiken esetleg a feladat nélkül is kedvük lenne változtatni.