MOME - Moholy Nagy Művészeti Egyetem

   

 

A Gasztronómia és identitás projekt sikere

gasztronomia es identitas 2016 14

Merényi Zita 2014-ben végzett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Divat és textiltervező művész mesterszakán, majd ugyanekkor felvételt nyert a Mome Design - és vizuálisművészet tanár képzésére. Jelenleg a Mome doktori iskolájának hallgatója. A Design - és vizuálisművészet tanár szakon diplomatémájának az élethosszig tartó tanulást választotta, konzulense German Kinga volt. Időseknek szóló múzeumpedagógiai törekvések – Az aktív időskor megteremtésének lehetőségei a művészet segítségével címmel írta meg szakdolgozatát, melyért Rektori-díjban részesült.

Szakdolgozatában komoly kutatást végzett az öregedés ütemét befolyásoló tényezőkről, az aktív időskor fenntartásának eszközeiről, a művészetterápia, a múzeumpedagógia és az intergenerációs foglalkozások hatásairól, majd ezen tapasztalatok alapján egy saját intergenerációs (az idősek és a fiatalok együtt és egymástól való tanulása) foglalkozássorozatot tervezett Vendégnek lenni – Régen és ma címmel  a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban.
Ennek az együttműködésnek a kapcsán ismerte meg Miszné Korenchy Anikó múzeumpedagógust, a Múzeumok és Látogatók Alapítvány kuratóriumi elnökét, akivel közösen megpályázták az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kiírt Családbarát Ország 2015 című pályázatot, mely a Család-, Ifjúság- és Népességpolitikai Intézet közreműködésével jött létre és helyszínéül szintén a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum szolgált. A pályázat támogatta az Idősekért, a Nemzedékek Együttműködéséért szóló programokat, így remekül illet az élethosszig tanulás projekthez és Zita törekvéseihez, így született meg az Ételünk - életünk tükre, Gasztronómia és identitás intergenerációs foglalkozássorozat, mely a gasztronómia és az identitás témaköreit járta körbe foglalkozások, előadások, múzeumlátogatások, beszélgetések, kreativitást fejlesztő feladatok és közös főzések formájában.

A projektben egyszerre vettek részt fiatalok és idősek, akik egymással megosztották családi emlékeiket és receptjeiket, ezáltal megvalósítva az együtt és egymástól való tanulást, a generációk közötti párbeszédet és az egymással kapcsolatos sztereotípiák lerombolását. A projekt végkifejlete egy a receptkönyv, mely dokumentálja a közös perceket, az együtt elkészített ételek receptjeit és az egymással megosztott emlékeket.

AddThis Social Bookmark Button