MOME - Moholy Nagy Művészeti Egyetem

   

 

Szüksége van egy service design kézikönyvre?

mome02

A MOME kiemelt feladatának tekinti, hogy az a szellemiség, tudás és megközelítés, amelyet a design jelent, a lehető legszélesebb körben elterjedjen és hasznosulhasson Magyarországon. Különösen fontos lehet ez azokban a helyzetekben, ahol tág értelemben vett „közszolgáltatások” jelennek meg, mert optimális esetben az állampolgárokat ugyanolyan színvonalú szolgáltatások illetik meg, mintha azt egy piaci szolgáltatói helyzetben vásárolták volna. 

Egy designkoncepció vagy design kézikönyv – amely nem azonos a klasszikus arculati kézikönyvvel – több fókusszal készülhet, amelynek minden esetben illeszkednie kell a megbízói igényekhez. 

A service design szempontú megközelítés alapvetően a felhasználói, vagy ügyfélélmény fejlesztését célozza, ahol a szolgáltatások és az ehhez kapcsolódó folyamatok a fogyasztók vagy az ügyfelek igényei és a szervezeti, szolgáltatói érdekek alapján, együttesen, komplexen és értékteremtő módón kerülnek kialakításra. Ebben az esetben a designer legfontosabb feladata átlátni, összefogni a folyamatokat és rendszereket, azt újragondolni és innovatív megoldási javaslatokat tenni, amelyeket ezután, a felhasználás során a legtöbb esetben még tovább kell fejleszteni és részleteiben kidolgozni. A műfaj jellemzője az erőteljes, egyszerűsítő vizualizáció, a könnyebb hangvétel, akár „humor”, elősegítve ezáltal a könnyebb megértést, alkalmazhatóságot a megrendelő szervezeti egységén belül a teljes horizontra vonatkoztatva. 

Ezért egyetemünk minden olyan felelős szervezetnek, intézménynek és piaci szereplőnek partnere lehet, amely a saját működését, kommunikációját, szolgáltatásit vagy termékeit a design eszközeivel szeretné jobbá, élményszerűbbé, hatékonyabbá tenni.

Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt évtizedekben számos piaci, társadalmi vagy állami szereplővel, szervezettel alakíthattunk ki szakmai partnerséget és együttműködést.