MOME - Moholy Nagy Művészeti Egyetem

   

 

Doktori Agora 5 – Az innováció vektorai

vagvolgyi-noemi-doktori-agora05-poster-kicsi72dpi

Szeretettel várunk mindenkit a MOME Doktori Iskola következő eseményére, a Doktori Agorára!

időpont: 2017. október 25. 09:00-13:00

helyszín: Iparművészeti Múzeum, Díszterem

moderál: Kovács Péter, Körösvölgyi Zoltán PhD doktoranduszok és a témavezetők

Merényi Zita
Témavezető: Harmati Hedvig
Textil innováció. Új technológiák integrálása a divat és textiltervezés területeire.

A Textil innováció című doktori kutatás fő irányai a különböző textilstruktúrák kialakításával folytatott kísérletek és azok felhasználási területeinek feltérképezése. Merényi Zita saját fejlesztésű Provo-CUT technológiája által különleges háromdimenziós anyagok hozhatók létre, melyet a felület megsértésével és újraalkotásával teremt. Ennek az alkotói folyamatnak kutatja a teoretikus oldalait, a mintázatok és struktúrák kialakításának mechanizmusait és eszközeit, a technológia gyárthatósági és reprodukálhatósági aspektusait, valamint a különböző alkalmazási területeit.

Temesi Apolka
Témavezető: Harmati Hedvig és German Kinga
Strukturált felületek tér-formai lehetőségei. Ipari hulladékok újraértelmezése

Temesi Apol a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Doktori Iskolájának harmad éves hallgatója. Munkáiban az ipari hulladékok másodlagos életét kutatva, olyan strukturális felület alakító megoldásokat keres, melyekben az anyagok eredeti, kedvező tulajdonságai kiegészülnek a megmunkálás által nyújtott újabbakkal.

Kutatása során az alul értékelt alapanyaghoz fűződő viszony változását vizsgálja térben és időben, felhasználásában rejlő lehetőségekre hívja fel a figyelmet, különbséget téve az újrahasznosítás és az újraértelmezés fogalmai között.

A téma megközelítésének módszereként a participatív múzeumpedagógiai eszközök design-projektekre való adaptálhatóságára tesz kísérletet.

Pais Panni
Témavezető: Püspök Balázs
Design kutatás és design oktatás

Miben különbözik a design kutatás eszköztára és működése a tudományos kutatásétól? Milyen eredményekre juthat egy designer kutató, és piacképes-e a tudása? Ha igen, hogyan képezhetik szervesebb részét a design oktatásnak ezek a módszerek? Ezeket a kérdéseket járja körül doktori kutatásom és az azt bemutató előadásom.

Molnár László Péter
Témavezető: Koós Pál
Mitől jó egy designer? – Tervezői kompetencia fejlesztési keretrendszer

2010 óta vezetem Csire Géza társalapítóval a Maform design stúdiót. 2014-ben kezdett dinamikusan bővülni a csapatunk, jelenleg rajtunk kívül 5 tervező dolgozik a cégnél, folyamatosan fogadunk diplomázókat és gyakornokokat is. Számunkra kulcskérdés, hogy a fiatal tervezők szakmai fejlődését támogassuk. Ahogy nőtt a csapat és egyre elfoglaltabbak lettünk, úgy – idő hiányában – egyre komolyabb kihívást jelentett az új belépők mentorálása. A megoldást a hatékonyságnövelésben láttuk. Ehhez egy olyan rendszert kezdtem el kidolgozni, ami nagyfokú közreműködésre motiválja a mentoráltat, valamint segít láttatni a szakmai fejlődést és egyszerűbbé, hatékonyabbá teszi a visszajelzéseket. Agora előadásom keretei között bemutatom a rendszer működését, fejlődésének útját, a felhasznált háttérismereteket és ami a legfontosabb: az egész rendszer miértjét.

AddThis Social Bookmark Button