MOME - Moholy Nagy Művészeti Egyetem

   

 

MOME Diplomabörze

diplomabörze

2017. november 16-án megrendezésre került a MOME Diplomabörze, mely az egyetem MA-s hallgatóit, ill. az oktatókat szólította meg.
A börze célja egyrészt tájékoztatás volt a diplomafolyamat tudatos tervezése érdekében, másrészt pedig teret akart biztosítani a diplomatémák közötti kapcsolatok megtalálásának és a közös gondolkodás elindulásának, ill megerősödésének.


A börze feladatai az alábbiak voltak:
- tájékoztatást nyújtson a diplomázás folyamatáról, bemutatva a folyamatot segítő elemeket, valamint a folyamat jellemző nehézségeit, buktatóit,
- megismertesse a hallgatókkal a választható diplomatémák körét, elindítsa a gondolkodást az egyéni vagy csoportos témaválasztásban
- támogassa, hogy a diplomatémáról már határozott elképzelésekkel rendelkező hallgatók visszajelzést kapjanak, partnereket keressenek a különböző intézetek hallgatói és oktatói között munkáik megvalósításához
- lehetővé tegye a különböző intézetek hallgatói, oktatói közötti együttműködést.

Az eseményen megszólaltak különböző szakokról alumnik (Góg Angéla, Pákozdi Rebeka – RedDot díjas, Lődi Virág, Gorka-Focht Máté, Szalai Kriszta), korábbi bizottsági tagok (Ruttkay Zsófia, Mélyi József) és az egyes intézeteket képviselő oktatók (Fábics Natália, Schmidt Andrea, Koós Pál, Marián Balázs), akiktől a hallgatók fontos szempontokat, ill. tanácsokat kaptak a diplomázásukhoz.

Javaslatok, tartalmi elemek, amik előkerültek:
-    Az egyik legnagyobb probléma az időmenedzsment. A diplomafolyamatot már az MA első évétől fontos elkezdeni. Ez egy 2 éves munka.
-    A szakdolgozat és a diplomamunka egymásra kell, épüljön.
-    Lehetséges akár közös diplomamunka létrehozása különböző szakokról is.
-    A diplomamunka egy közös munka, nagyon fontos a támogatók (konzulens, oktatók, akár hallgatótársak) bevonása.
-    A diplomamunka nem csak a képesítés megszerzésére irányulhat, hanem lehetne olyan minőségben elkészíteni, hogy különböző díjakat megpályázhasson vele a hallgató.
-    A témák tekintetében általában teljesen szabad a választás, ill. az Építészeti Intézet tematikus éveket csinál, amivel segít orientálni a hallgatókat.
-    A bizottság tagjai előre nem ismertek, és nem mindenki az adott szakterületről érkezik, de a szakdolgozat és a műleírás alapján már tisztában vannak a hallgatók munkájával. A hallgató ebben a szituációban már tervező szakemberként van jelen.

 

AddThis Social Bookmark Button