A MOME is csatlakozik a Tanítsunk Magyarországért programhoz!

Dátum: 2022.03.05
Saját hallgatóival kapcsolódik be a MOME a Tanítsunk Magyarországért programba az ITM és az egyetem közt most aláírt megállapodás alapján. A több mint 1000 mentor részvételével zajló kezdeményezés célja, hogy hátrányos helyzetű kistelepüléseken élő általános iskolai tanulóknak nyújtson segítséget a pályaorientációban és a továbbtanulásban.

Saját hallgatóival kapcsolódik be a MOME a Tanítsunk Magyarországért programba az ITM és az egyetem közt most aláírt megállapodás alapján. A több mint 1000 mentor részvételével zajló kezdeményezés célja, hogy hátrányos helyzetű kistelepüléseken élő általános iskolai tanulóknak nyújtson segítséget a pályaorientációban és a továbbtanulásban. 

A Tanítsunk Magyarországért program a kortárs mentorálási tevékenységekre alapul, célja a nehezebb körülmények között élő általános iskolások támogatása, és a kölcsönös tanulás, a közösségek megerősítése. A programban résztvevő általános iskolás tanulók mellé társuló mentorok feladata, hogy megmutassák a gyerekeknek a településükön túli világ lehetőségeit, hogy lássák, hányféle foglalkozásból, hányféle jövőből választhatnak. Céljuk, hogy segítsék őket abban, hogy hogy kihozhassák magukból a legtöbbet, és később elhelyezkedhessenek a munkaerőpiacon.

A MOME és az ITM együttműködése értelmében, mostantól a MOME diákjai is csatlakozhatnak a programhoz, és mentorként segíthetik a tanulók fejlődését. Egy-egy hallgató négy-öt kisdiákkal foglalkozik majd, és elsősorban abban segíti őket, hogy sikeresen befejezzék az általános iskolát, belépjenek a középfokú oktatásba, majd szakmát válasszanak.

Az aláíráson az egyetem vezetői mellett részt vett Böszörményi-Nagy Gergely, a MOME alapítványi elnöke és György László, a program alapítója és az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára.

Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány elnöke a megállapodás kapcsán elmondta: “Minden hazai egyetem érdeke, hogy egyetlen tehetséges gyermek se vesszen el a felsőoktatás számára csak azért, mert nehezebb sorba született. Ezzel a szerepvállalással a MOME nem gesztust gyakorol, csupán a kötelességét teljesíti.”

Dr. György László államtitkár a Tanítsunk Magyarországért program folyamatosan bővülő közösségében köszöntötte a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet: a MOME-val együtt már 16 partneregyetem hallgatói segítik kistelepülésen élő diákok pályaorientációját és élményszerzését. 2022 tavaszától 1028 egyetemista mentor kezdi meg a közös munkát 107 általános iskola 4040 tanulójával.

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) a FISU Healthy Campus program részeként 2024-ben elindította a MOME Balance programot, amely Magyarországon egyedülálló módon támogatja a tudatos életmódváltást. A kezdeményezés célja az egészségmegőrzés, a stressz és a kiégés megelőzése egy komplex, integrált rendszer segítségével, ahol a mozgás, a megfelelő táplálkozás és az életmódtanácsadás találkozik.

Idén a 110 éves magyar animáció előtt tiszteleg a világ legjelentősebb nemzetközi animációsfilm-fesztiválja, az eseményre a MOME Anim mint a magyar animációs film kiemelkedő műhelye is készül. Ennek részeként jártak egyetemünkön a MOME partneriskolája, a Gobelins Paris hallgatói, akik Budapesten inspirálódtak, hiszen ők készítik majd a világfesztivál függönyfilmjeit.

A nyolcadik ArtHungry Díj Formatervezési kategóriájának nyertesei között számos egykori MOME-hallgató részesült elismerésben, így Guthy Máté, Kristóffy Róbert, Szilágyi Nóra At least otthoni edzőpadja, Dávid Márk Puritaan – 03 kollekciója. A kategória fődíjasa az idén a Stockholm Furniture Fairen debütált MAIII COLLECTIVE Fragments kollekciójával. Szintén fődíjat nyert a Tervezőgrafika kategóriában Kaszanyi Nóra Biedermeier mindennapok / Művészet és polgárosodás a 19. századi Magyarországon (1815–1867) című albumával és kiállítási arculatával. A díjakat március 6-án vehették át a budapesti Deák Palotában rendezett átadóünnepségen, amely egyben a döntős projektek pop-up kiállításának a megnyitója is volt.