Akár megtérülő üzlet is lehet a világ megmentése

Dátum: 2022.08.04
Fenntartható üzleti modellek fejlesztésében segít a MOME Open új képzése

Fenntartható üzleti modellek fejlesztésében segít a MOME Open új képzése   

A fenntartható vállalkozásfejlesztés üzleti hatékonyságáról kaphatnak új és korszerű képet a résztvevők a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ’Business of Saving the World’ tanfolyamán, melyet szeptember 12–17. között rendeznek meg. A MOME Open angol nyelvű képzése olyan valódi stratégiákat mutat be, ahol a fenntarthatóság nem csupán üres marketingüzenet, hanem valós üzleti eredményekhez vezet. 

Számos nemzetközi tanulmány mutat rá, hogy hiába helyezik egyes nagyvállalatok kommunikációjuk középpontjába a környezetvédelmi kötelezettségvállalásaikat, a valóságban ez sok esetben csak a fogyasztó megtévesztésére szolgáló greenwashing reklámstratégia. Mindeközben azok a cégek, akik ténylegesen üzleti stratégiaként tekintenek a fenntarthatósági szempontokra, a pozitív társadalmi és környezeti hatás mellett üzletileg is nyereséges modellt tudnak felépíteni. 

Az elmúlt ötven évben a legtöbb nagyvállalat a fenntarthatóság felelősségét a fogyasztókra hárította. Ma már tudjuk, hogy ez a hozzáállás nem hozta közelebb a fenntarthatósági célokat, sőt, inkább távolabb sodort minket tőlük. Egy nagyvállalat akkor érhet el valós előrehaladást, ha igazi, core business változásokat vezet be, és ezeket konkrét üzleti érdekekkel köti össze – hiszen semmilyen cégtől sem várhatjuk el, hogy az üzleti céljait veszélyeztesse a világ megmentéséért. A fenntarthatóság és az üzleti célok csak együtt, egy rendszerben működhetnek hatékonyan” – mondta el Csertán Ákos vezető design stratéga, a MOME Open képzésének egyik oktatója.  

A ’Business of Saving the World’ tanfolyamon az érdeklődők elsajátíthatják, hogyan lehet a fenntarthatósági törekvéseket és az innovációs ökoszisztémák bevezetését az üzlet valódi hajtóerőjévé formálni. Az elméleti képzést nyújtó nap során a trendek, a dinamika, az üzleti tervezési keretek és a hatásos termékinnováció alapjainak a megértésével foglalkoznak, az ezt követő két műhelynapon pedig a hatásos üzleti modellek és innovációs ökoszisztémák kifejlesztését tanulják meg. Az esettanulmányokon keresztül a jelenleg létező, hatásorientált vállalkozások mechanikáját elemzik és értelmezik majd a résztvevők. 

A képzés olyan neves oktatók részvételével zajlik, mint Csertán Ákos digitálistermék-szakértő, vezető design stratéga, design oktató és TEDx előadó; Martijn Pater stratéga, kreatív vezető és vállalkozó, a Collaborate or Die című könyv szerzője és a Fronteer hatásstratégiai cég társalapítója; Chris Williamson, az MPesa Africa kereskedelmi igazgatója és több fenntarthatósági startup igazgatósági tanácsának tagja; valamint Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítési és partnerkapcsolati vezetője, Ex-Microsoft for startups menedzser, TEDxYouth előadó, akit a Central European Startup Awards legbefolyásosabb nőjének választottak.  

A MOME Open angol nyelvű tanfolyama azokat a szakembereket szólítja meg, akik innovációs vezetőként vagy termékmenedzserként szeretnének hatásos termékeket és szolgáltatásokat létrehozni; CSR és ESG szakértőként célkitűzésük, hogy növeljék az alaptevékenységre gyakorolt hatást; tanácsadóként vagy üzleti tervezőként támogatják a vállalatok hatásvezérelt átalakulását; továbbá bárkit, aki érti az üzleti tervezés, a stratégiai tervezés, az innovációmenedzsment és a stratégiafejlesztés fogalmait. 

A MOME Open ’Business of Saving the World’ képzése 2022. szeptember 12. és 17. között kerül megrendezésre, a jelentkezési határidő: 2022.08.19.  

Információk és jelentkezés az alábbi linken: http://open.mome.hu/business-of-saving-the-world/

 

A MOME Openről 

A MOME Open a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem iskolarendszeren kívüli képzéseit, tanfolyamait, továbbképzéseit támogató központként jött létre 2016-ban. Célja, hogy művészeti, kulturális, oktatási és gazdasági képzési területek létrehozásával és működtetésével hiánypótló szerepet töltsön be a 21. századi tudásközvetítésben, valamint, hogy a kreatívipari szektorban hiányzó képességek és készségek pótlása által kiemelkedően magas színvonalú munkaerőt képezzen. 

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) a FISU Healthy Campus program részeként 2024-ben elindította a MOME Balance programot, amely Magyarországon egyedülálló módon támogatja a tudatos életmódváltást. A kezdeményezés célja az egészségmegőrzés, a stressz és a kiégés megelőzése egy komplex, integrált rendszer segítségével, ahol a mozgás, a megfelelő táplálkozás és az életmódtanácsadás találkozik.

Idén a 110 éves magyar animáció előtt tiszteleg a világ legjelentősebb nemzetközi animációsfilm-fesztiválja, az eseményre a MOME Anim mint a magyar animációs film kiemelkedő műhelye is készül. Ennek részeként jártak egyetemünkön a MOME partneriskolája, a Gobelins Paris hallgatói, akik Budapesten inspirálódtak, hiszen ők készítik majd a világfesztivál függönyfilmjeit.

A nyolcadik ArtHungry Díj Formatervezési kategóriájának nyertesei között számos egykori MOME-hallgató részesült elismerésben, így Guthy Máté, Kristóffy Róbert, Szilágyi Nóra At least otthoni edzőpadja, Dávid Márk Puritaan – 03 kollekciója. A kategória fődíjasa az idén a Stockholm Furniture Fairen debütált MAIII COLLECTIVE Fragments kollekciójával. Szintén fődíjat nyert a Tervezőgrafika kategóriában Kaszanyi Nóra Biedermeier mindennapok / Művészet és polgárosodás a 19. századi Magyarországon (1815–1867) című albumával és kiállítási arculatával. A díjakat március 6-án vehették át a budapesti Deák Palotában rendezett átadóünnepségen, amely egyben a döntős projektek pop-up kiállításának a megnyitója is volt.