„Ez a kurzus mindkét fél szerint hiánypótló lesz” – A Visual Europe Group és a MOME együttműködése

Date:
A Visual Europe Group több mint tizenöt éves tapasztalattal rendelkezik egyedi rendezvények tervezésében és lebonyolításában, illetve rendezvényhelyszínek üzemeltetésében. Mára már nemcsak Magyarország, de Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb rendezvénytechnikai cégcsoportjává váltak. Köszönhetően a fejlődésre és megújulásra való folyamatos törekvésüknek idén a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel működnek együtt egy speciális kurzus keretében.

Ezzel kapcsolatban kérdeztük Botond Szabolcs Vezérigazgatót a cégcsoport tevékenységéről és az őszi tervekről.   

Elsőre úgy tűnhet, hogy alapvetően rendezvénytechnikával foglalkoznak, de ha jobban megnézzük, nagyon szerteágazó a szolgáltatási portfóliójuk – az okosotthontól a digitális oktatásig sok minden megjelenik benne. Hogyan lehetne a legjobban megfogalmazni, hogy mi a Visual Europe Group?

Magunkat leginkább a rendezvénytechnikai terület folyamatosan újító és felfedező „creative factory”-jeként tudnánk meghatározni – a célunk az, hogy tudásunkkal és kreativitásunkkal egyedi és felejthetetlen élményekhez juttassuk a közönség szélesebb rétegeit. A „rendezvénytechnika” már régen nem jelenti kizárólagos elemét a cégünk profiljának. Túlléptünk az egyoldalú technikai szolgáltatói szerepkörön: a tervezéstől, a koncepcióalkotástól kezdve segítjük ügyfeleinket, egészen a megvalósításig. Nemcsak a technika megállíthatatlan fejlődése, hanem a cégünkből eredő fejlődési igény is folyamatosan szélesíti repertoárunk és ismereteink dimenzióit.

 

Mit érdemes tudni a cégcsoport történetéről? Hogyan indult és merre tart? Melyek azok a projektek, amikre a legbüszkébbek az elmúlt évekből? 

Ott vagyunk a legnagyobb zenei fesztiválokon, a legjobb koncerteken, a legfontosabb sporteseményeken és számtalan fontos rendezvényhelyszín üzemeltetésében is részt veszünk. Cégcsoportunk, a VEGroup száz százalékban magyar tulajdonú. Rendezvénytechnikai üzletágunk, a Visual Europe Production olyan kiemelkedő események rendezvénytechnikai megoldásaiért felel, mint a FINA világbajnokság, a Giro d’Italia, a Birkózó Európa-bajnokság, a Real Estate Awards 2022, a FEHOVA 2022 vagy az Ez az a nap! 2022. Majdnem húszéves tapasztalattal rendelkezünk fix installációk és rendezvényhelyszínek üzemeltetésében is. A Visual Europe Project szakemberei felelnek számos rendezvényhelyszín precízen megtervezett látványtechnikai rendszereiért, a kristálytiszta hangzásért, a professzionális tolmácstechnikáért és színpadi megoldásokért, a különleges LED-falakért, vetítéstechnikai ötletekért és „digital signage” megoldásokért. A tervezéstől egészen a karbantartásig segítjük ügyfeleinket. Büszkék vagyunk arra, hogy olyan helyszínek állandó partnerei lehetünk, mint az MVM Dome, a Puskás Múzeum, a MOL székház, a Szent István Kiállítás vagy a Budapark, ahol az okosotthon-rendszereket terveztük és üzemeltetjük.

 

Milyen átfedést látnak a MOME és a Visual Europe Group tevékenységi területei között? Milyen témát, témákat szeretnének beemelni az egyetemmel való közös munkába?  

A MOME és a VEG ugyanarra fókuszál, csupán két különböző megközelítésből: a „kreativitás” elméleti és gyakorlati oldalát adjuk! Az egyetemi képzés biztosítja majd a szükséges elméleti hátteret a „3D mapping immerzív terek" oktatásával, míg a VEG a szoftverről és az eszközökről tartott gyakorlati felkészítésével fogja támogatni a tanulók útját ahhoz, hogy eljussanak a virtuális produkciókban való közreműködésig. 

 

Előzetesen mit várnak ettől az őszi félévtől? Mi az, amit a cégcsoport, mi az, amit az egyetem profitálhat a közös kurzusból?

Azonos háttérből ered az igény a közös munkára: a kurzust mindkét fél hiánypótlónak tartja. A szórakoztatóipar a technika fejlődése miatt viharos gyorsasággal változik, és e mögött elmarad a munkaerőpiaci utánpótlás, és egyre nyilvánvalóbb a szakemberhiány ezen a területen. Ezzel a gonddal cégcsoportunk folyamatosan küzd és keresi a professzionális ismeretekkel rendelkező szakembereket az egyre több feladat megvalósításához. Ehhez szorosan hozzátartozik, hogy egy virtuális filmstúdió működtetése és a virtuális filmkészítés fejlődése igényli és elvárja a professzionális szakmai hátteret. A “szakmává válás” alapja az, hogy létezzen a szakma háttere, a hozzá tartozó képzés, ami a vezérfonal a jövendő életpályamodell kialakításában. Ezen a ponton pedig belép az oktatás iránti igény, amit az egyetem – mint oktatási központ – tud eljuttatni a jövő szakembereihez. Itt fogható meg igazán a közös munkánk: a kereslet és a kínálat kiegyensúlyozásában.

 

A hallgatókkal való projektmunka mindig sajátos egyensúlyt kíván egy adott szakmai feladat megoldása és a hallgatók egyéni fejlődése, gyarapodása között. Vannak olyan speciális szempontok, amikre Önök szerint érdemes lehet külön hangsúlyt fektetni egy ilyen helyzetben?

Ez a képzés, főleg annak gyakorlati oldala egyedülálló és hiánypótló, hiszen jelenleg nincs ilyen összetett kurzus máshol ezen a szakterületen. A jövő technikai fejlődésének követelménye és a megjelenő trendek követése erősen megköveteli a szakma fejlesztését és így a szakmában dolgozók folyamatos képzését is. Erre a koncepcióra szeretnénk koncentrálni a képzés támogatásával. A kurzus célja, hogy egy olyan, egyéni fejlődést támogató és szakmai gyakorlatot adó oktatási teret hozzon létre, ahol profi felügyelettel és segítséggel tudják elsajátítani a tanulók a szakmát, nemzetközi színvonalon. A hangsúlyt leginkább a „nemzetközi szintre emelt oktatásra és gyakorlatra” helyezzük, és hiszünk abban, hogy cégünk épülő stúdiója speciális, egyedi produkciók készítésének centrumává válik majd a jövő generációjának segítésével. 

 

Miket látnak ma a legfontosabb trendeknek az Önök szakterületén? Mi az, amire fiatal tervezőként, vállalkozóként érdemes lehet most figyelni?

Ahhoz, hogy egy rendezvény páratlan élményt nyújtson a résztvevőknek, a modern rendezvénytechnika minden segítséget megad. Legyen szó egy látványos show-ról, egy virtuális térben megvalósuló produkcióról, egy világsztár zenei fellépéséről a Szigeten vagy éppen a Bazilika fényfestéséről, a fény-, videó- és hangtechnika mai lehetőségeinek szinte csak a képzelet szab határt. Mindegyik területnek megvan a saját speciális fejlődési útja, viszont ezeket már most összekapcsolja a Virtual Reality, a digitalizáció és a holografikus világ beépülése a rendezvényekbe. Rövidtávú terveink között szerepel virtuális stúdiónk felépítése, amely a filmgyártás jelenleg legmodernebb és legnagyobb tempóban fejlődő technológiáival felszerelt helyszíne lesz. A virtuális stúdió lényege, hogy valódi díszletek helyett a jelenetek hátterében egy ledfalat használunk. A kamerák mozgását valós időben követve egy médiaszerver módosítja a háttérre kivetített 3D tartalom perspektíváját. Ezáltal teljes mértékben azt a hatást kelti mintha egy valódi helyszínen lett volna felvéve a jelenet.

Abban hiszünk, hogy a legkisebbtől a legnagyobb rendezvényig, koncerttől a konferenciáig minden területen megtalálhatjuk azt az innovatív megoldást, különlegességet, amely egyedivé teheti az adott eseményt. Ezért mindig az újat, a megismételhetetlent keressük, még akkor is, ha ez kockázatosabb és nehezebb út, mint a bevált, a hagyományos, a megszokott. Erre buzdítjuk a diákokat: tegyék bele a személyiségüket abba, amit csinálnak, törekedjenek egyedit és újat létrehozni, és ne féljenek, ha hibáznak – mert a hibákból tudás és tapasztalat születik.

More news

A MOME Campusán mutatták be legkülönlegesebb alkotásaikat

A MOME Animáció szak szervezésében médiaművészek és táncművészek reflektáltak arra, hogyan formálja át a technológia a magánéletünket, társadalmi és fizikai létünket.

Miközben új háborúk törnek ki, fajok pusztulnak el, a bolygó felmelegszik, gleccserek olvadnak, erdők tűnnek el, az emberiséget pedig lassan a tömeges kihalás fenyegeti. Személyesen figyelhetjük meg, ahogy az évmilliók alatt kialakult természetes környezet az elmúlt kétszáz év hatására teljesen átalakul. Hogyan reagálhat a fotográfia és a vizuális művészetek a több fronton jelentkező válságra? Erről tartott előadást 2024 tavaszi félévében, április 2- 5 között Krzysztof Candrowicz interdiszciplináris kurátor, szociológus, kutató és aktivista, a Photography MA szak vendége.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121