Online tréning a digitális oktatás iránt érdeklődő film- és médiaművészeti oktatóknak

Date:
A future.film.education projektjének keretében június 25–26. között megrendezésre kerülő workshopra azokat a film- vagy médiaművészetekkel foglalkozó tanárokat várják, akik érdeklődnek az online oktatási módszertanok és az új gyakorlatok iránt. Az együttműködésen alapuló kutatási projektben a MOME két másik neves intézmény mellett vesz részt.

A future.film.education projektjének keretében június 25–26. között megrendezésre kerülő workshopra azokat a film- vagy médiaművészetekkel foglalkozó tanárokat várják, akik érdeklődnek az online oktatási módszertanok és az új gyakorlatok iránt. Az együttműködésen alapuló kutatási projektben a MOME két másik neves intézmény mellett vesz részt. 

A future.film.education elnevezésű projekt célja, hogy egy innovatívabb, inkluzívabb és sokszínűbb filmes és felsőoktatási környezetet teremtsen az online térben és azon kívül egyaránt. Az együttműködésben három európai film-, illetve művészeti iskola – a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem mellett a németországi ifs internationale filmschule köln és a portugáliai Universidade Lusófona – vesz részt egy speciális online oktatási eszköztár és nyílt online kurzus (MOOC) kidolgozásában.  

A júniusi kétnapos tréningen az érdeklődő oktatóknak lehetősége nyílik arra, hogy az online formátum sajátosságaihoz igazítva átalakítsák az óráikat, valamint más film- és médiaművészeti oktatókkal közösen, esettanulmányok segítségével elsajátítsák az e-learning alapjait, és megosszák egymással az ötleteiket és a kihívásokat. A résztvevők megtudhatják, hogy ők és diákjaik miként profitálhatnak a digitális és online platformok használatából, valamint kialakíthatják saját, jövőbeli online kurzusuk tanmenetét. 

Az angol nyelvű, online workshop ingyenes, a regisztrációkat korlátozott számban (40 főig) várják a future.film.education honlapján.  

Időpont: 2022. június 25–26., 10–16 óra között 

A future.film.education projekt az Európai Unió Erasmus+ programjának társfinanszírozásával, a “Cooperation for innovation and the exchange of good practices - Partnerships for Digital Education Readiness” („Együttműködés az innováció és a bevált gyakorlatok cseréje terén az ifjúsági területen”) pályázat keretében valósul meg.

More news

AR-szimpózium, Zenctuary VR+, Waterside Voices – csak néhány azok közül az izgalmas kutatási projektek közül, amelyek számára a MOME Pályázati és Fejlesztési Igazgatóság sokmilliós forrást szerzett az elmúlt évben. Ezek között van a városfejlesztés, a természetvédelem, a kortárs tánc, valamint az egészségügy terén fejlesztett innovatív VR-technológiai kutatás is. A MOME számára kiemelt fontosságú, hogy a 21. század komplex kihívásaira válaszoló projektjei változó finanszírozási környezetben is megvalósuljanak, ezért a pályázati források feltárása és azok hatékony kihasználása stratégiai jelentőségűvé vált.

Miért lehet vonzó a MOME a fiatalok számára? Ezt a kérdést járta körbe a 8. Konnekt Live pályaorientációs fesztiválon a MOME-t képviselve Ruppert Dániel, formatervező, oktató, Svarcz Enikő Animáció szakos hallgató, Parag András Textiltervezés BA szakos hallgató és Sirály Dóra grafikus, MOME-alumna. Többek között arról beszélgettek a 16-20 éves korú közönséggel, hogy miről szól egy adott szak, hogyan lehet bekerülni a MOME-ra, és milyen karrierlehetőségek várhatók az egyetem elvégzése után.

Minden tárgy történeteket hordoz, de vajon a letisztult kortárs bútorok is mesélnek-e, és ha igen, akkor miről? Erre válaszol a világ egyik legnagyobb bútorkiállításán, az idei Stockholm Furniture Fairen debütáló Fragments kollekció, amelynek alkotói, a MAIII Collective tagjai a MOME formatervező-mesterképzésén frissen végzett hallgatók. Narratív tárgyaikkal a Greenhouse szekcióban szerepelnek majd, ahol a feltörekvő designerek kapnak bemutatkozási lehetőséget.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121