Szubverzív, határsértő, nézőit letaglózó filmek rajongója, az avantgárd attitűd rejtelmeinek keresője, az érzékeken keresztül elgondolkodtató élmények hajszolója. Örülne, ha óráin a hallgatók önmagukkal szembesülve kérdőjeleznék meg az őket körülvevő világot. Szeretne hinni abban, hogy a baloldali értékek, a szolidaritás, a fenntarthatóság és a méltányosság valamikor a mainál jobb világot eredményezhetnek.
Biography
Filmesztéta, filmkritikus, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem habilitált docense. Tanulmányait a kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem művészettörténet-történelem szakán végezte. 2017-ben jelent meg „Kép, mozgókép, megértés: Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete” című könyve, tanulmányai hazai és külföldi folyóiratokban és szerkesztett kötetekben jelennek meg angol és magyar nyelven.
Szabadúszó filmkritikusként is aktív, írásai 2000 óta jelennek meg a Revizor, a Filmvilág, az ÉS, a Prizma, a Filmtett és a Balkon hasábjain. 2007-től a MOME oktatója, 2013-tól a „Disegno – a designkultúra folyóirata” című tudományos lap szerkesztője. Tagja a filmkritikusok hazai (MÚOSZ Film- és Tévékritikusi Szakosztálya) és nemzetközi (FIPRESCI) szövetségének, a Magyar Filmtudományi Társaságnak (MFT), valamint az európai film- és médiatudományi hálózatnak (NECS).
Kutatásai, tudományos publikációi a mozgóképek különböző formáinak nézői tapasztalatára, a befogadás testi percepciójának értelmezésben játszott szerepére fókuszálnak.