Pataky Gabriella PhD
óraadó
Design- és vizuálisművészet-tanár MA
óraadó

Fields of education
pedagógusképzés
Fields of research
vizuális nevelés
épített környezeti nevelés
alternatív pedagógia

Awards, recognition

Pro Educatione Artium Visualium, 2012

a Felsőoktatási Vizuális Nevelési Kollégium díja

Publications

Publication title
Pataky Gabriella (2018): Vizuális kompetencia-fejlesztés óvodás korban, - plasztikai képességektől az épített környezeti nevelésig. Eötvös Kiadó, Budapest.
Tóth Eszter – Pataky Gabriella (szerk. 2018): Épített környezeti nevelés kisgyermekkorban. kultúrAktív, Pécs.
Pataky Gabriella (2014): Pedagógiai tervezés az óvodai vizuális fejlesztéshez.
Pataky Gabriella: A vizuális képességek fejlesztésének tervezése. In: Podráczky Judit (Szerk. 2013): Művészeti nevelés kora gyermekkorban. Módszertani kaleidoszkóp. Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt., Budapest. pp.119-145
Pataky Gabriella (2017, szerk.): Képről képre – Műalkotás, múzeum, múzeumpedagógia. Bálványos Huba Vizuális Nevelési Kutató Műhely konferenciájának absztrakt kötete.
Gaul Emil, Kárpáti Andrea, Pataky Gabriella, Illés Anikó (Szerk. 2014): A művészetoktatás terei. Tanulmányok a vizuális nevelés nemzetközi szakirodalmából. Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete. Budapest.
Pataky, Gabriella (2017): Nicht anfassen! Veränderung der zeichnerischen und plastischen Fähigkeiten von Kinder im Vergleich von heute mit 1974. Werkspuren 2/2017. Zürich.
Pataky Gabriella (2017): Plasztikai képességek fejlődése 3–7 éves korban a CEFR_VL kompetenciamodell tükrében. Diagnosztikus vizsgálat a síkbeli (2D) és a térbeli (3D) alkotások köréből a vizuális nevelés rendszerében. Gyermeknevelés, 5. 1. sz., 171–187.
Pataky, Gabriella (2016): Kompetenzmessungen als Mittel zur Verbesserung des pädagogischen Handelns / Competency measurement as a means to improve pedagogical action.
Pataky, Gabriella (2016): Nutzung des Kompetenzstrukturmodells in der Forschung – Dokumentation eines Vorhabens in Ungarn / Use of competence structure model in the research - documentation of a project in Hungary.
Pataky, Gabriella (2017): Gestalterisches Konstruktionsvermögen im Kunstunterricht. Eine Studie mit 6- bis 12-jährigen Kindern in Ungarn. Fachzeitschrift des BDK Fachverband für Kunstpädagogik (+ BDK Mitteilungen 3:17)
Kárpáti Andrea–Pataky Gabriella (2016): A Közös Európai Vizuális Műveltség Referenciakeret. A Neveléstudomány folyóirat 2016/1. Új perspektívák a művészetpedagógiában
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121