Biography
Timár Borbála digitális gyermekvédelmi szakértő, médiaoktató. Középiskolai magyar- és médiatanárként dolgozott, 2005 óta foglalkozik médiaoktatással. 2011-től civilként, majd 2019-től állami keretben számos, a médiatudatosságra nevelő oktatási anyagot fejlesztett, tanárképzéseket, gyerekeknek és szülőknek szóló workshopot tart, szakmai háttéranyagokat készített. Jelenleg is ezen a területen dolgozik. Munkája során folyamatosan figyelemmel kíséri a terület szakirodalmát, trendjeit, számos konferencián vesz részt előadóként is. Évekkel ezelőtt fogalmazódott meg benne, hogy a változó digitális médiakörnyezetben a médiaműveltség oktatásának hagyományos módjai már sok kérdésre nem adnak választ, ezért fordult a kutatás felé. A digitális jóllét fogalma, amelyet doktori kutatása témájául választott, az egyéni és társadalmi szempontokat valamint a különböző érintettek (a felhasználók és a tervezők) nézőpontjait és igényeit is keretbe helyezi, új távlatokat ad a téma megközelítésének.
Tudományos publikációk:
Németh, Sz. ; Timár B. : A 12-14 évesek digitális gyermekvédelmi profiljai - egy diagnosztikai mérőeszköz tesztelésének tapasztalatai In: Buda András (Buda András Didaktika) DE/BTK/Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet ; Molnár György (szerk.) Oktatás - Informatika - Pedagógia 2023 : Tanulmánykötet Debrecen: Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, pp 75-102 (2023)
Timár, B. (2022.) Kutatási fellépés a gyámságban elhelyezett gyermekek online jelenlétének megértésére és támogatására Magyarországon https://ic4ml.org/journal-article/action-research-to-understand-and-empower-children-growing-up-in-foster-care-in-hungary/
Jakab, G., Németh, S., Patai, R., & Timár, B. (2022). A lakásotthonokban élő fiatalok digitális médiahasználati profiljai. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32(3), 44–69. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2022.3.44
Jakab, G., Németh, S., Patai, R., Timár, B., & Bethlenfalvy, Á. (2022). A gyermekvédelmi szakellátásban élő fiatalok online kockázati kitettsége és digitális médiahasználatának jellemzői. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32(3), 13–30. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2022.3.13
Jakab, G., Németh, S., Patai, R., Timár, B., Bethlenfalvy, Á., Rajnai, R., & Szijártó, Z. (2022). A gyermekvédelmi szakellátásban élő fiatalok médiahasználatát és digitális profilozását célzó akciókutatás. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32(3), 3–12. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2022.3.3
Timár, B. (2019). A médiapedagógia módszertana - a kritikai gondolkodás és az álhírek. In A kommunikáció oktatása 11 (p. 111.-120.).
http://komnev.hu/wp-content/uploads/2022/02/Tudatossag-11..pdf#page=116
Timár, B. (2018). Mobilműveltség – A tudatos mobileszköz-használat tanítása az általános iskolában. In A média hatása a gyermekekre és fiatalokra IX. (p. 122.).
Timár, B. (2017). Mobilokkal vagy mobilokról – médiaműveltség a mobileszközökkel támogatott oktatásban. In Mobil – Világ – Iskola: Válogatott tanulmányok az I. Mobil eszközök az oktatásban konferenciáról (p. 185.-192.).
Timár, B. (2016b). Médiatudatosságra nevelés a digitális korban. OKTATÁS-INFORMATIKA, 2016/1, 4.-17.
Timár, B. (2016a). Médiapedagógia, médiaélmény – tudatosság a média használatában. In A gyermekkultúra jelen(tőség)e (p. 259.-271.).