
Biography
Az elméleti tárgyak tanításának számomra az a tétje, hogy sikerül-e a művészetről való gondolkodás reklámfelületévé válnia? Érdekessé tudja-e tenni a tárgyat a hallgatóknak, ami annyit tesz, érdekeltté tenni őket a tárgyban? Az érdekeltté válás pedig annak felismerését jelenti, hogy a fogalmi- és a történeti gondolkodás olyan eszköz és készség, amely számukra is fontos. Ha ez sikerül, az elméleti oktatásnak nyert ügye van.
Szakmai érdeklődésemet a művészeti és elméleti gondolkodás sémáira való rákérdezés irányítja, kérdéseimet pedig sok esetben „laikus” feltevések inspirálják. Ezt a törekvést jelzik megjelent köteteim címei is: Nincs megoldás, mert nincs probléma, 1992; Hagyni a teóriát másra, 2000; Szakítópróba, 2015.
Az, hogy ember ne zárja be magát egy szakterület - mégoly otthonos - falai közé, számomra magának a szakmai tevékenységnek a része.