Ahol összeér az alkotói és az alkalmazott világ - Peugeot x MOME pop-up kiállítás
A francia márka a YellowKorner nemzetközi fotóprojektjének a mintájára a MOME Fotográfia szakkal együttműködésben tizenkét MOME-kötődésű – alumni vagy doktori iskolás – fotóművészt kért fel arra, hogy dolgozzanak ki merész és szokatlan vizuális koncepciót, megjelenítve az új modellt. A márka célja amellett, hogy támogassa a fotográfiát mint művészeti ágat, az volt, hogy szokatlan módon mutassa be az új modellt. Nem először dolgoznak együtt művészekkel: a magyar projektadaptációban azonban egy fotóügynökség helyett egy művészeti egyetem kapott lehetőséget.
„Büszkék vagyunk rá, hogy míg a Peugeot központi fotóprojektjében a YellowKorner fotóügynökséget és nemzetközi hírességeket kért fel, addig a magyarországi adaptációban a MOME tehetséges alkotói kaphatnak lehetőséget a részvételre. Oliviero Toscani, Laurent Baheux és Mister Fifou eddig elkészült munkái, amelyeket a márka felkérésére készítettek, jó példái annak, hogyan lehet az ipari formát művészi szemszögből megközelíteni” – fogalmazott Szombat Éva, a MOME Fotográfia szak oktatója, hozzátéve, hogy meglehetősen ritkák az olyan kampányok, amikor a fotográfus szabad kezet kap, és olyan képeket készíthet, amelyek a portfóliójába is beleillenek. Mint mondja, ez a projekt most ilyen, itt az alkotói és az alkalmazott világ összeért, az elkészült sorozatok pedig mind az alkotók személyes stílusát képviselik.
A négy nemzetközileg elismert fotóművész, Legát Franciska, Rédling Hanna, Tar Ágnes és Máté Balázs munkáját szakmai zsűri választotta ki, melynek Szombat mellett Kudász Gábor Arion MA- szak-vezető, egyetemi docens, Szalontai Ábel egyetemi tanár, Tombor Zoltán fotográfus, Bálint Zsófia, a Peugeot márkaigazgatója, valamint Liptay Gabriella kommunikációs szakértő, mentor voltak a tagjai.
A kiállítás keretében olyan egyedülálló munkákat láthatunk, amelyek az „Allure” – vagyis a vonzerő és a csábítás – témakörét dolgozzák fel, ugyanakkor a márka értékeit, a szabadságot, az utazást és a fenntarthatóságot is tükrözik. Az eltérő technikai és esztétikai megoldásokkal készített képek olyan világokba kalauzolnak minket, amelyekben elmosódik a határ a valóság és a képzelet között.
S hogy milyen inspirációkat ébreszthet egy új modell? Legát Franciska egy szürreális bolygóközi utazást idéz meg, amelyben izgatott földönkívüliek szemén keresztül mutatja be az autót. Rédling Hanna képei az idő múlásával és az életörömmel foglalkoznak, az elbűvölő naplementében piknikező hölgyekkel. Tar Ágnes melankolikus hangulatú, kísérletező fotóiban a kézi roncsolást és a szkennelést kombinálja, új rétegeket hozva létre. Máté Balázs a stoppolás közösségi élményét helyezi a középpontba, az ő munkáin egy autóút teremt mély kapcsolatot ismeretlen emberek között, és adja meg nekik a kitárulkozás lehetőségét, miközben az autó ablakán keresztül együtt nézik a tájat.
A kiállítás a Peugeot azon törekvését képviseli, hogy miközben fiatal művészeket támogat, szokatlan módon népszerűsítse új modelljeit is.
Az Allure című kiállítás október 21,22 -én látogatható a MOME Campusán.
Event information
Időpont: 2024. október 21-22.
Helyszín: MOME TWO, Térkísérleti terem