
A MOME Kuratóriuma egyhangú szavazással nevezte ki Kovács Csabát megbízott rektornak
Dátum: 2025.03.20
2025. március 20-án a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány kuratóriuma egyhangú szavazással, az egyetemi szenátus ajánlásával összhangban Kovács Csaba egyetemi tanárt, Ybl- és Prima Primissima-díjas építészt nevezte ki a MOME megbízott rektorának. A megbízott rektor mandátuma a 2025-26-os akadémiai év végéig szól.
Az akadémiai működés biztosítása mellett az ügyvivő rektor feladatai között szerepel, a Vezérigazgatósággal szoros együttműködésben, a Szenátus és Kuratórium közötti jövőbeli együttműködés kereteinek kialakítása és a következő Rektori pályázat előkészítése is.
A kuratóriumi szavazást megelőzően, március 3-án rendkívüli szenátusi ülésén a MOME Szenátusa 70%-os szavazattöbbséggel választotta meg Kovács Csabát az egyetem ügyvivő rektori pozíciójára. A szavazást követő megerősítő bizalmi szavazáson a Szenátus több mint 90%-a támogatta jelölését.
További hírek
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem újabb zöld fejezetet nyitott, hiszen szeptember 30-án átadták az egyetem Közösségi Kertjét, amely a fenntarthatóságot és a biodiverzitást erősítő campusfejlesztés meghatározó mérföldköve.
Az idei Budapest Design Weeken a MOME múltja és jövője egyszerre válik láthatóvá: a 360 Design kiállítás a kortárs alkotók munkái mellett a Borz Kováts Sándor-életművet és annak hatásait mutatja be a mai tervezőkre, míg az Átjárások című válogatás a legfrissebb hallgatói munkákon keresztül ad betekintést a formatervezés jövőjébe. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Formatervező szakja több mint ötven éve a magyar design egyik legfontosabb műhelye, amelyből generációk óta kerülnek ki a hazai és nemzetközi kreatívipar meghatározó tervezői.
Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure című válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kísérletező, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelítésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatív perspektívákat, új gondolkodási horizontokat kínáltak tükrözve az intézmény erős interdiszciplináris szellemiségét.