News

Add filter

Egyre fontosabb szerepet játszanak a hétköznapokban a különböző társadalmi problémák, melyekre mindenképp megoldást kell találnunk – a kérdés azonban az, hogy milyen módon.

Óriási méretű, fülesbagoly-családot ábrázoló világítótestekkel bővített látványos falfestmény készült el Veszprémben. A város a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem együttműködésének köszönhetően gazdagodott új színfolttal.

A globális válságok mindennapjainkba beszivárgó hatásaival küzdve könnyen találhatjuk magunkat a fokozódó pánik és a közönyös kilátástalanság között cikázó hullámvasúton. Az egyre halmozódó kihívások közepén joggal tehetjük fel a kérdést: mégis merre tovább?

A FRUSKA oktatási program az egyik legsérülékenyebb korosztálynak, tizenéves hátrányos helyzetű lányoknak nyújt többszintű tanulási élményt, foglalkozásain nem csak a dekopírfűrésszel tanulnak meg bánni, de az itt készített tárgyak alkotási folyamatán keresztül tervezői készségeket, önbizalmat szereznek. A MOME Innovációs Központ Social Design Hubjának módszertana mostantól mindenki számára elérhető.

A Photography MA tavaszi félévének meghívott előadói a felelős fotóhasználat lehetőségeit kutatják a posztfotografikus kor kihívásainak keresztmetszetében. Kutatásaik inspiráló példaként szolgálnak a művészeti vonatkozású interdiszciplináris vizsgálódások további értelmezéséhez.

“Folytatom mindazt, amit anno elkezdtem: összekapcsolni és erősíteni az itthoni és nemzetközi kreatívipari, akadémiai, és üzleti szereplőket, hogy a hazai design nemzetközileg is beágyazottá és láthatóbbá váljon” - fogalmazott Matheidesz Réka, a MOME 2023. március 1-jén kinevezett vezérigazgatója.

A tavaszi szemeszterben hallgatóink számára is elérhetővé vált az akkreditált permakultúra tervezői képzés (Permaculture Design Certificate), melynek kurzusindító nyitott eseménye március 4-én zajlott a MOME Auditóriumában.

Mi kell ahhoz, hogy a dolgok működjenek? Az elmúlt évtizedekben sok minden megváltozott. Van, ami lényegesen jobb lett, van, amiről úgy érezzük, hogy félresiklott. Ilyenkor mi jobb, elviselni, megjavítani, helyettesíteni vagy újat teremteni? Dr. Érdi Péter, a komplex rendszerek tanára, a michigani egyetem professzora, a hamarosan magyarul is megjelenő Repair című könyv társszerzője március 21-én Budapesten tart előadást, ezúttal a MOME Campuson.

Az idei GRADUATION PROJECTS nyertesei közé jutott két tavaly végzett hallgatónk, Fülöp Szabolcs (Tervezőgrafika MA) és Jiang Erzsébet (Divat és Textiltervezés MA). A cseh, lengyel, magyar és szlovák designfelsőoktatás hallgatóinak munkáit évente áttekintő szemle története 2002-re nyúlik vissza, már számos magyar hallgatót ismertek el, akik közül többen egyetemünkről kerültek ki.

Ötletek tárházát kínálja ingyenesen az elsősorban felső- és középfokú művész- és vizuális kultúra tanárokat célzó Digital Didactics in Art Education (DIDAE, Digitális módszerek a művészeti oktatásban) elnevezésű platform. Az öt egyetem részvételével, két év kutatás eredményeként nemrég elkészült oldal négy nyelven, hollandul, angolul, németül és magyarul is elérhető.

Valódi példák, valódi teljesítmények sorakoznak idén is a Highlights of Hungary jelöltlistáján, köztük Laufer Ferenc alumnusunk munkája is, a Magyar Formatervezési díjat nyert Relief kályhacsempe is bekerült a jelöltek közé.

Átadták át a Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíjat a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen: az idei nyertesek pályamunkái közt van algafarm, moduláris cipő, adaptív építészeti koncepció és köztisztasági munkát segítő formabontó jármű is. A tizenhat ösztöndíjas hallgató fél éven át havi 150.000 forintos támogatásban részesül, továbbfejlesztett munkáikat pedig egy kiállítás keretében is láthatja majd ősszel a nagyközönség.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121