Ahol a fiatalok repülő szőnyegeket terveznek, és komolyan gondolják
Date:
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem frissen megnyílt innovatív járműtervezési műhelyében járt az Index, ahol ugyan már húsz éve képzik a Mercedes-Benz vezető tervezőivel szoros kötelékben a tehetséges fiatalokat, most kapcsolnak csak rá igazán.
A cél nem kisebb, mint az, hogy az összeszerelő műhely jelleg mellett Magyarország kreatívan, intellektuálisan is hozzájáruljon a jövő autógyártásához.
Az index.hu-nak Treffler Máté a Formatervezés MA szak, járműtervezés programjának frissen végzett hallgatója mesélt a MOME-n gyűjtött élményeiről.
More news
Ismét átadták a Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíjat a MOME kiemelkedő teljesítményt nyújtó, tehetséges hallgatóinak. A 2023/2024-es tavaszi félév nyertes pályaművei között számos, korunk aktuális társadalmi kérdéseit vizsgáló, kísérletező projekt van, a videójátéktól a különböző kutatásokon, revitalizációs építészeti projekteken át a gyermekeknek készülő fejlesztőeszközökig.
A MOME Elméleti Intézetének hallgatói 2020 óta összesen öt alkalommal pályázhattak az egy évre szóló támogatásra, amely kifejezetten elméleti szakemberek és kurátorok pályakezdését támogatta. Az 2024/2025-ös tanévben a most utolsó alkalommal átadott Deák Erika-ösztöndíjat a Rendes Kapuőrök szerkesztősége, tíz Designelmélet mesterképzésben részt vevő hallgató nyerte el egy kiállításkritikával foglalkozó Instagram-platform koncepciójával.
A fiataloknak teremtett lehetőségek mindannyiunk jövőjére pozitív hatással lesznek
Új fejezet kezdődik a MOME életében. A hazai designkultúrát meghatározó intézmény saját területe mellett mindig is a magyar felsőoktatás innovátora volt, most pedig mindezt a Jövő Egyeteme programmal még magasabb szintre emeli. A MOME új rektora, Koós Pál formatervező augusztus 1-jén kezdte meg rektori ciklusát, munkáját újszerű módon kiválósági rektorhelyettesként a kommunikáció- és médiakutató Dr. Aczél Petra, stratégiai és fejlesztési rektorhelyettesként a fotográfus, szervezetpszichológus Érmezei Lili segíti. Milyen új vezetői kompetenciákat, formákat kíván meg az átalakulóban lévő egyetem? Mi a közös egy kimagaslóan működő szervezetben és egy tökéletesen megtervezett, háromlábú székben?