Balatorium

Dátum: 2022.08.30
Probléma alapú gondolkodás az osztályteremben.

A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosának egyik kiemelt programja a régió ökológiai kérdéseit vizsgáló Balatorium. A kezdeményezés a kultúrtáj tématerület keretében arra keresi a választ, hogy a jelen korban mi lehet a tudomány, a kreativitás és a közösségek szerepe az intelligens és fenntartható tájhasználatban. 

Sinkó-Kalocsai Dorottya ehhez kapcsolódott szakdolgozati projekttervével, aminek keretében a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban tanuló 11. osztályos diákokkal foglalkozott egy 5 órás tematikus óratervben. A designpedagógiai kísérlet során közösen próbálták megérteni a Balaton egyik fő ökológiai problémáját, a felszínborítás változását, a tópart beépítését. A nem mindennapi projektet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektori különdíjjal jutalmazta.

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Kimagasló eredménnyel zárult a MOME Tervezőgrafika szak szereplése az idei RGB Kreatív Design Awardon: hallgatóink a Talent kategóriában tíz RED, azaz arany, hét BLUE, azaz ezüst és hat GREEN, azaz bronz minősítést szereztek, egy pályamunka a Koncepció kategória döntősei közé jutott. A Pro kategóriában Herbszt László, az Illusztráció szakirány oktatója RED minősítést kapott. Az RGB-díj a hazai vizuális kommunikáció kiemelkedő megoldásait értékeli, a grafikai minőség, a márkaépítés és a médiadesign legjobb példáira irányítva a figyelmet.
A rangos Learning Technologies Awards 2025 versenyen a MOME és a Telekom együttműködése a „Best use of blended learning – commercial sector” kategória legjobbja lett, a díjakat nagyszabású gálaest keretében adták át november 12-én. A Data Experiment nevű, 2024-ben fejlesztett alternatív képzési program arra a kérdésre keresett választ, hogy miként lehet az absztrakt adatot személyes és elmélyült tanulási élménnyé alakítani.