Balatorium

Dátum: 2022.08.30
Probléma alapú gondolkodás az osztályteremben.

A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosának egyik kiemelt programja a régió ökológiai kérdéseit vizsgáló Balatorium. A kezdeményezés a kultúrtáj tématerület keretében arra keresi a választ, hogy a jelen korban mi lehet a tudomány, a kreativitás és a közösségek szerepe az intelligens és fenntartható tájhasználatban. 

Sinkó-Kalocsai Dorottya ehhez kapcsolódott szakdolgozati projekttervével, aminek keretében a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban tanuló 11. osztályos diákokkal foglalkozott egy 5 órás tematikus óratervben. A designpedagógiai kísérlet során közösen próbálták megérteni a Balaton egyik fő ökológiai problémáját, a felszínborítás változását, a tópart beépítését. A nem mindennapi projektet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektori különdíjjal jutalmazta.

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezni nem csupán egy képzési forma melletti döntést jelent, sokak számára hosszú ideje dédelgetett álom, szakmai és alkotói célkitűzés. Éppen ezért a felvételi eredmény elmaradása csalódás lehet, különösen akkor, ha csak néhány pont választotta el a jelentkezőt a bekerüléstől... A folytatásra több lehetőség is van, nem muszáj feladni. A MOME oktatási ökoszisztémájában számos olyan alternatív útvonal létezik, amely segít újratervezni, továbblépni, akár frissen érettségizettként, akár már diplomásként.

Hat, a MOME Tiéd a Holnap – a jövő kreatív tehetségeiért 2025 ösztöndíjprogramjában résztvevő diák a MOME alapképzéseire, hárman pedig a Szegedi Tudományegyetemre, az Óbudai Egyetemre és a Magyar Képzőművészeti Egyetemre nyertek felvételt a program diákjai közül. A számok önmagukért beszélnek: a ‘23–ban indított ösztöndíjprogram második évfolyama valódi segítséget kapott a pályakezdéshez, középiskolásokból egyetemi hallgatókká váltak.