Budapesten tart előadást a REPAIR című könyv szerzője

Dátum: 2023.03.09
Mi kell ahhoz, hogy a dolgok működjenek? Az elmúlt évtizedekben sok minden megváltozott. Van, ami lényegesen jobb lett, van, amiről úgy érezzük, hogy félresiklott. Ilyenkor mi jobb, elviselni, megjavítani, helyettesíteni vagy újat teremteni? Dr. Érdi Péter, a komplex rendszerek tanára, a michigani egyetem professzora, a hamarosan magyarul is megjelenő Repair című könyv társszerzője március 21-én Budapesten tart előadást, ezúttal a MOME Campuson.

Nyilvános előadása mellett három kisebb szemináriumot is tart majd a világhírű szakember, aki ezúttal a reziliencia kérdéseit tárja majd fel és a komplex rendszerek világába kalauzol bennünket, melyek segítségével jobban megérthetjük 21. század történéseit. 

Érdi Péter több mint húsz éve a komplex rendszerek tanára az Amerikai Egyesült Államokban, a michigani Kalamazoo College-ban, valamint a budapesti Wigner Fizikai Kutatóközpont emeritus tudományos tanácsadója. Fókuszában régóta tudományterületek közti átjárhatóság, a problémák interdiszciplináris megközelítése áll. 

Legfrissebb könyve, amelyet a szociálpszichológus Szvetelszky Zsuzsával írt, Repair When and How to Improve Broken Objects, Ourselves, and Our Society (Springer 2022, és Repair: Hogyan hozhatjuk rendbe az elromlott tárgyakat, kapcsolatainkat és társadalmunkat, Typotex Kiadó, előkészületben) címmel többek közt olyan kérdéseket boncolgat, hogy hogyan javíthatók meg a természeti és társadalmi katasztrófák következtében tönkrement közösségek, hogyan viszonyuljunk a termékek tervezett elavulásához, de arra is megpróbál választ adni, hogy a hogyan csökkentheti a körforgásos gazdaság üzleti modellje a hulladék mennyiségét 
A szerző tavaly is járt Budapesten, ahol a Brain Bar fesztiválon tartott teltházas előadást, itt új könyvének tematikáját feldolgozva az eldobás kultúrájáról beszélt, amely véleménye szerint mind a tárgyainkkal, mind a körülöttünk lévő közösségekkel kapcsolatos hozzáállásunkban megmutatkozik. Az új könyv hamarosan magyarul is kapható lesz, addig is a professzor nyilvános előadásában mondja el, mi adhat mégis okot az optimizmusra. 

A mindenki számára nyilvános előadás a MOME Alapítvány Global Voices programjának keretében valósul meg, amelynek célja, minél több nemzetközi szakembert hozzon el Budapestre. Olyan előadókat hívnak meg, akiket az egyetem közössége jelöl, szakmailag relevánsnak tart. Ennek keretében zajlik például a fotográfiával foglalkozó Artist Talk vagy az építészeti témájú Architechture Matters sorozat több előadása is. Utóbbi vendége volt nemrég a spanyol Ensamble Studio egyik alapítója, Debora Mesa Molina, de járt a program támogatásával az egyetemen Rebecca Earley, a University of the Arts London anyaginnovációs kutatója, valamint Deanna Marsigliese, a világhírű Pixar animációs stúdió egyik művészeti vezetője is. 

Facebook esemény: https://fb.me/e/111XcgK0C   
Regisztráció az eseményre:  https://www.addevent.com/event/bQ16034370

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Kimagasló eredménnyel zárult a MOME Tervezőgrafika szak szereplése az idei RGB Kreatív Design Awardon: hallgatóink a Talent kategóriában tíz RED, azaz arany, hét BLUE, azaz ezüst és hat GREEN, azaz bronz minősítést szereztek, egy pályamunka a Koncepció kategória döntősei közé jutott. A Pro kategóriában Herbszt László, az Illusztráció szakirány oktatója RED minősítést kapott. Az RGB-díj a hazai vizuális kommunikáció kiemelkedő megoldásait értékeli, a grafikai minőség, a márkaépítés és a médiadesign legjobb példáira irányítva a figyelmet.
A rangos Learning Technologies Awards 2025 versenyen a MOME és a Telekom együttműködése a „Best use of blended learning – commercial sector” kategória legjobbja lett, a díjakat nagyszabású gálaest keretében adták át november 12-én. A Data Experiment nevű, 2024-ben fejlesztett alternatív képzési program arra a kérdésre keresett választ, hogy miként lehet az absztrakt adatot személyes és elmélyült tanulási élménnyé alakítani.