Budapesten tart előadást a REPAIR című könyv szerzője

Dátum: 2023.03.09
Mi kell ahhoz, hogy a dolgok működjenek? Az elmúlt évtizedekben sok minden megváltozott. Van, ami lényegesen jobb lett, van, amiről úgy érezzük, hogy félresiklott. Ilyenkor mi jobb, elviselni, megjavítani, helyettesíteni vagy újat teremteni? Dr. Érdi Péter, a komplex rendszerek tanára, a michigani egyetem professzora, a hamarosan magyarul is megjelenő Repair című könyv társszerzője március 21-én Budapesten tart előadást, ezúttal a MOME Campuson.

Nyilvános előadása mellett három kisebb szemináriumot is tart majd a világhírű szakember, aki ezúttal a reziliencia kérdéseit tárja majd fel és a komplex rendszerek világába kalauzol bennünket, melyek segítségével jobban megérthetjük 21. század történéseit. 

Érdi Péter több mint húsz éve a komplex rendszerek tanára az Amerikai Egyesült Államokban, a michigani Kalamazoo College-ban, valamint a budapesti Wigner Fizikai Kutatóközpont emeritus tudományos tanácsadója. Fókuszában régóta tudományterületek közti átjárhatóság, a problémák interdiszciplináris megközelítése áll. 

Legfrissebb könyve, amelyet a szociálpszichológus Szvetelszky Zsuzsával írt, Repair When and How to Improve Broken Objects, Ourselves, and Our Society (Springer 2022, és Repair: Hogyan hozhatjuk rendbe az elromlott tárgyakat, kapcsolatainkat és társadalmunkat, Typotex Kiadó, előkészületben) címmel többek közt olyan kérdéseket boncolgat, hogy hogyan javíthatók meg a természeti és társadalmi katasztrófák következtében tönkrement közösségek, hogyan viszonyuljunk a termékek tervezett elavulásához, de arra is megpróbál választ adni, hogy a hogyan csökkentheti a körforgásos gazdaság üzleti modellje a hulladék mennyiségét 
A szerző tavaly is járt Budapesten, ahol a Brain Bar fesztiválon tartott teltházas előadást, itt új könyvének tematikáját feldolgozva az eldobás kultúrájáról beszélt, amely véleménye szerint mind a tárgyainkkal, mind a körülöttünk lévő közösségekkel kapcsolatos hozzáállásunkban megmutatkozik. Az új könyv hamarosan magyarul is kapható lesz, addig is a professzor nyilvános előadásában mondja el, mi adhat mégis okot az optimizmusra. 

A mindenki számára nyilvános előadás a MOME Alapítvány Global Voices programjának keretében valósul meg, amelynek célja, minél több nemzetközi szakembert hozzon el Budapestre. Olyan előadókat hívnak meg, akiket az egyetem közössége jelöl, szakmailag relevánsnak tart. Ennek keretében zajlik például a fotográfiával foglalkozó Artist Talk vagy az építészeti témájú Architechture Matters sorozat több előadása is. Utóbbi vendége volt nemrég a spanyol Ensamble Studio egyik alapítója, Debora Mesa Molina, de járt a program támogatásával az egyetemen Rebecca Earley, a University of the Arts London anyaginnovációs kutatója, valamint Deanna Marsigliese, a világhírű Pixar animációs stúdió egyik művészeti vezetője is. 

Facebook esemény: https://fb.me/e/111XcgK0C   
Regisztráció az eseményre:  https://www.addevent.com/event/bQ16034370

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem újabb zöld fejezetet nyitott, hiszen szeptember 30-án átadták az egyetem Közösségi Kertjét, amely a fenntarthatóságot és a biodiverzitást erősítő campusfejlesztés meghatározó mérföldköve.
Az idei Budapest Design Weeken a MOME múltja és jövője egyszerre válik láthatóvá: a 360 Design kiállítás a kortárs alkotók munkái mellett a Borz Kováts Sándor-életművet és annak hatásait mutatja be a mai tervezőkre, míg az Átjárások című válogatás a legfrissebb hallgatói munkákon keresztül ad betekintést a formatervezés jövőjébe. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Formatervező szakja több mint ötven éve a magyar design egyik legfontosabb műhelye, amelyből generációk óta kerülnek ki a hazai és nemzetközi kreatívipar meghatározó tervezői.
Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure című válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kísérletező, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelítésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatív perspektívákat, új gondolkodási horizontokat kínáltak tükrözve az intézmény erős interdiszciplináris szellemiségét.