„Egy komplex és proaktív együttműködés az egyetemmel és a hallgatóival” – A G-Green és a MOME partnersége
Habár a vállalkozás csupán pár éve alakult, ehhez képest már most olyan nagy márkák irodái vagy belső terei szerepelnek referenciáikban, mint a Clark Hotel Budapest, a MOL Campus vagy az MVM Dome. Tevékenységük a formatervezést, belsőépítészetet, látványtervezést, faipari tájépítészetet és a műszaki tervezést egyaránt magába foglalja, fő profiljuk pedig irodaházak, szállodák, közületi terek teljes körű bútorozása. Tevékenységük belsőépítészetet, látványtervezést, faipari és fémipari tervezést és kivitelezést, formatervezést, tájépítészetet egyaránt magába foglalja, fő profiljuk pedig irodaházak, szállodák, közületi terek teljes körű bútorozása.
A friss együttműködésre való tekintettel Rétfalvi Gábort, a G-Green ügyvezető igazgatóját kérdeztük.
A G-Green iroda audittól kezdve projektmenedzsmenten át belsőépítészeti tervezésig széles spektrumon mozog – mi az, ami összefogja ezt a szerteágazó tevékenységet?
Munkánk alapja, hogy cég- és megrendelőspecifikusan reagálunk az igényekre. A vezetői-, munkavállalói attitűd és -igényrendszer, valamint a fizikai környezet mind erősen befolyásolja a munkánkat. Ezért elengedhetetlen, hogy egy projektet komplexen tudjuk kezelni: felmérés, tudatos tervezés, személyes jelenlét, megfelelő beszerzés vagy gyártás, installálás és monitoring. Nem a terv pontos teljesítése a végső cél, hanem az elégedett ügyfél. Ez a célkitűzés pedig rugalmasságot és gyors reakcióidőt igényel, amit úgy a legkönnyebb biztosítani, ha egy kézben van a teljes folyamat. Ezt a széleskörű, heterogén tevékenységi kört hatékonyan kezeli csapatunk, ami mögött a kohézió áll. Hasonlóan gondolkodó, azonos eszközrendszerből merítő csapattagjaink egymást inspirálva végzik munkájuk. A siker pedig mindig közös.
Mit lehet tudni a cég háttértörténetéről?
Cégünk egy 70 éves múltra visszatekintő, 100%-ban magyar tulajdonú cégcsoport tagja. Családként, együttműködve vagyunk jelen a piacon, ezáltal az asztalosipari- és fémipari gyártókapacitás olyan komplementer lehetősége a tervezői-, disztribúciós- és teljeskörű kiviteli tevékenységünknek, amellyel valóban minden megrendelői igényt ki tudunk elégíteni.
Mik azok a legfontosabb témák, amiket szeretnének beemelni az egyetemmel való közös munkába?
Olyan hazai és nemzetközi szinten is monetizálható termékeket szeretnénk fókuszba helyezni a közös munka során, melyek gazdaságosan előállíthatók, piacképesek, valamint az alábbi ismérveket is magukba foglalják: a hosszútávú megoldást nyújtó lehetőségek; a környezettudatosság, mint axióma a formavilágot, anyaghasználatot tekintve; társadalmi szerepvállalás; az egyén személyes ergonómiai- és mentálhigiénés preferenciáinak figyelembevétele.
Előzetesen mit vár az őszi félév kurzusától? Mi az, amit a cég, mi az, amit az egyetem profitálhat belőle?
Egy komplex és proaktív együttműködést az egyetemmel és a hallgatóival. Segíteni a fiatal elméket abban, hogy egy olyan terméket tudjanak tervezni, ami valóban megállja a helyét a piacon. Ösztönözni a hallgatókat, hogy olyan produktumot alkothassanak, ami később bármilyen enteriőrben megjelenhet. Az egyetem (és később a munkaerőpiac) motivált és sikeres fiatalokkal gazdagodhat általuk, cégünk ezzel párhuzamosan pedig friss tervezői kapacitással és új szemléletű kreativitással. Meggyőződésünk, hogy a későbbiekben egy új, innovatív termék gazdagítja a piacot.
A hallgatókkal való közös munka nem magától értetődő: egyfelől talán „piacképes” szakemberekről beszélünk, másfelől viszont még mindig az útkeresés, a saját tervezői hangsúlyok megtalálása a cél. Hogyan kapcsolódik ehhez a helyzethez a G-Green? Miképpen reagálnak a közös projektmunka során erre?
A G-Green csapata is sokszor bővült pályakezdő, útkereső tervezőkkel. Óriási lehetőségként tekintünk a még formálódó tervezői attitűdre. Hisszük, hogy munkatársként a piaci jelenlét és a gyakorlott szakmai képviselőkkel történő közös munka segíti a tervezői hangsúlyok formálódását. A tervezés olyan közös út, ahová érkezhetünk üres batyuval, ha bennünk van az igény az alkotásra és az útitársakkal azonos az elképzelés a célról és annak elérésének eszközrendszeréről. Humán- és technikai oldalról is naprakész hátteret tudunk nyújtani a hallgatók számára.
Technológia, fenntarthatóság, well-being – mik a legfontosabb trendek az Önök szakterületén manapság, amire érdemes fiatal tervezőként, vállalkozóként figyelni?
Számos trend van ma a piacon, amit szakmai és emberi oldalról is üdvözölünk. Ilyen az egészségmegörző munkaállomások kialakítására-, a fenntarthatóságra való törekvés, vagy a well-being elérése, a produktivitást növelő multifunkcionális terek kialakítása, a hibrid munkavégzés keretrendszerének kialakítása.