Interjú Deák Erikával

Dátum: 2022.08.04
Deák Erikával, a Deák Erika Galéria alapítójával, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem egyik ösztöndíjának névadó alapítójával a Prae.hu beszélgetett arról, hogy mit jelent Magyarországon galeristának lenni, valamint a nemzetközi színtérről, a hazai művészeti képzésről és a pályakezdők lehetőségeiről. Kortárs művészeket képviselő galériája mellett Deák Erika több, fiatal alkotókat és kurátorokat támogató ösztöndíjat is alapított, melyekről szintén mesélt az interjúban.

A MOME-val együttműködésben megvalósított Deák Erika Támogatásban a 2020/21-es tanévtől részesülhet az egyetem egy-egy diákja, az 500.000 Ft-os szakmai ösztöndíjra a Designelmélet, valamint Design- és művészetmenedzsment MA szakos hallgatói pályázhatnak. Öt éven keresztül, összesen öt tehetséges fiatal kapja meg a támogatást, amelynek célja a hallgatók szakmai attitűdjének erősítése, valamint segítségnyújtás a diplomamunkájuk kidolgozásához.  
Az idei díjazottról és projektjéről szeptemberben számolunk majd be. 

Tovább a teljes interjúra…

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem újabb zöld fejezetet nyitott, hiszen szeptember 30-án átadták az egyetem Közösségi Kertjét, amely a fenntarthatóságot és a biodiverzitást erősítő campusfejlesztés meghatározó mérföldköve.
Az idei Budapest Design Weeken a MOME múltja és jövője egyszerre válik láthatóvá: a 360 Design kiállítás a kortárs alkotók munkái mellett a Borz Kováts Sándor-életművet és annak hatásait mutatja be a mai tervezőkre, míg az Átjárások című válogatás a legfrissebb hallgatói munkákon keresztül ad betekintést a formatervezés jövőjébe. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Formatervező szakja több mint ötven éve a magyar design egyik legfontosabb műhelye, amelyből generációk óta kerülnek ki a hazai és nemzetközi kreatívipar meghatározó tervezői.
Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure című válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kísérletező, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelítésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatív perspektívákat, új gondolkodási horizontokat kínáltak tükrözve az intézmény erős interdiszciplináris szellemiségét.