„Nem az a célom, hogy az emberek szájába adjam a választ” – Varga Domonkos portfóliója

Dátum: 2022.04.25
Varga Domonkos idei Stefan Lengyel ösztöndíjas hallgató szinte kizárólag dokumentarista fotózással foglalkozott, de hamar rájött arra, hogy szeretné megtalálni önálló hangját, azt a stílust, amellyel teljesen azonosulni tud.

Első személyes projektjét, a Res Materialis-t másodéves hallgatóként készítette el, a sorozat – amellett, hogy pozitív visszhangot kapott – teljesen megváltoztatta a munkáira jellemző képi világot. A fiatal fotós projektjei azóta a különféle társadalmi jelenségek és ideológiák dekonstruálásán alapulnak, hiszen nem titkolt célja, hogy metaforikus képeivel napjaink komoly problémáira hívja fel az emberek figyelmét.

Teljes cikk a Designisso-n... 

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Idén a MOME formatervező-hallgatói is bemutatkoznak Eindhovenben, a The Class of 25 kiállításon. Az európai designoktatás tehetségeit ünneplő szemlén idén tizenhat felsőoktatási intézmény vett részt, kibontva a designoktatás szerepét a jövő alakításában, és azt, hogyan gondolkodik a következő tervezőgeneráció a társadalmi és környezeti felelősség kérdéseiről. A MOME-munkák a „gógyi”, az éles eszű, találékony gyakorlati intelligencia fogalma köré csoportosulnak, különböző léptékekkel és médiumokkal kísérleteznek.
Manukyan Tsovinar, a MOME Designer Maker szak hallgatója is átvehette november 17-én a Stipendium Hungaricum Kiválósági Díjat. Az elismerést összesen negyvennyolc, hazánkban tanuló nemzetközi ösztöndíjas kapta, akik a félév során kiemelkedően teljesítettek. A Tempus Közalapítvány, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium szervezésében megvalósuló esemény a budapesti Festetics-palotában megtartott Kiválósági Díjátadó Gála keretében ünnepelte a tudományos teljesítményt, a kulturális beágyazódást és a közösségi szerepvállalást.