„Szeretnénk, hogy a hallgatók képesek legyenek átadni a történeteiket”

Date:
Mi a közös az őskori barlangrajzok állat-ábrázolásaiban és a naponta frissített Instagram sztorijainkban? Már az állóképek „megmozgatásának” első kísérleteit is ugyanaz az emberi igény hívta életre, mint azóta az összes általunk megkonstruált vizuális narratívát: a történetmesélés minél teljesebb élménye.

Az animáció eszköztárával mesélő képsorok számos formát ölthetnek a képregénytől kezdve a videójátékok avatárjain át egészen az AR (kiterjesztett valóság) és VR (virtuális valóság) segítségével létrehozott, a valóság és fikció határait szinte teljesen felszámoló immerzív történetmesélésen keresztül. A technológiai fejlődés kortárs animációra gyakorolt globális hatásai mentén újul meg az idei évtől a MOME Animáció MA szaka. A képzés átalakulásáról Szabó Viktória szakvezetőt kérdeztük.

Tovább a cikkért a Designisso-ra…

 

More news

Látványos videó készült az XX Trianguli (XX Tri) nevű vörös óriáscsillag felszínén megjelenő csillagfoltok időbeli változásáról, amelyet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) adattudósai, Radványi Ádám és Varga Viktor készítettek. A Leibniz-Institut für Astrophysik Potsdam (AIP) és a HUN-REN Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont Csillagászati Intézetének kutatói 16 éves méréssorozat alapján rekonstruálták a vörös óriáscsillag felszínén megjelenő, az átlagosnál hűvösebb területek, úgynevezett csillagfoltok időbeli változását, melyet a két szakember adatvizualizációs animációval tett közérthetővé.

Milyen terápiás hatása lehet egy szép virtuális természeti sétának vagy a kertészkedésnek az immerzív térben? Többek közt ezekre a kérdésekre keresi a választ a MOME FutureCare Labban a Bakk Ágnes Karolina PhD vezetésével zajló Zenctuary VR+ projekt, amely kiemelkedő, közel 1 millió eurós támogatást nyert a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal HU-rizont pályázatán. Az egészségügyi intézmények számára fejlesztett virtuális természeti környezet, amely a tervek szerint rehabilitációs és diagnosztikai célokat is szolgál, javítani tudja majd a betegek ellátását, az idősek életminőségét, elősegíti a regenerálódást, és csökkenti az egészségügyi dolgozók terhelését.

„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a MOME Doktori Iskola vezetőjeként folytathatom a munkámat egy olyan intézményben, amely mindig is az innováció, a kreativitás és a minőség szinonimája volt” – ezekkel a szavakkal fogadta el Szalontai Ábel egyetemi tanár kinevezését a Doktori Iskola élére, mely mostantól 2025. december 31-ig szól.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121