Újabb Red Dot díjas MOME alumnus

Dátum: 2022.07.12
A rangos elismeréssel a Dembell Motorhomes-nak készített luxus lakókamion formatervéért díjazták a Ustory Design Stúdiót, melynek társalapítója Ruppert Dániel formatervező, a MOME alumnusa és Járműtervezési programjának oktatója.

A Dembell Motorhomes-nak készített, hazai fejlesztésű luxus lakókamion formaterve „Termékdesign” kategóriában nyerte el a szakma Oscarjának számító Red Dot Design díjat. A MOME alumnus és oktató Ruppert Dániel, valamint Csonka Fruzsina márkastratéga által alapított Ustory Design Stúdió ezzel olyan márkák mellett kapta meg az elismerést, mint az Apple, a Google vagy a Ferrari. A díjátadó gálára 2022. június 20-án került sor az esseni Aalto Színházban, a világhírű Red Dot Design Múzeumban pedig Mérföldkövek a kortárs designban címmel nyílt kiállítás a legjobb termékekből.  

A díj azért is különleges, mert a stúdió egy már létező, piaci forgalomban kapható termék designjával nyerte el. Az 50 nemzetközi szakértőből álló zsűri az alábbi véleményt adta a munkáról: „A Dembell termékében az időtálló és elegáns esztétika ötvöződik a modern technológiával és a magas szintű kényelemmel.” 


A Dembell egyedülálló design- és mérnöki innovációkkal ellátott high-end lakókamionokat fejleszt. A több mint hároméves közös tervezési és fejlesztési folyamat során a Ustory csapatával együtt azt a megközelítést alkalmazta, hogy a designt a mérnöki fejlesztéssel egy szinten, holisztikus módon kell kezelni. 


A design stúdió számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a jármű megjelenésében semmiképpen se hasonlítson egy teherautóra vagy buszra. A cél egy elegáns, időtálló, valóban autószerű jármű kialakítása volt úgy, hogy mindeközben a nagyvonalú élettér kialakítására is elegendő hely maradjon. A lakóautó oldalán végigfutó jellegzetes, egyfajta védjegyként használt ’Dembell-piros’ csíkot fontos design- és márkaelemnek szánták, ami konzekvensen köszönhet vissza a legkülönbözőbb felületeken. A Ustory a Dembell csapatával közösen alakította ki a márka alapjait is, a stratégiától kezdve a márkaüzeneteken át az összes fontos arculati elemig. 

Dembell Motorhomes formatervezési esettanulmány a stúdió honlapján: https://www.ustorybranding.com/casestudy/dembell-exterior-design 

A projektről a Red Dot Design Award oldalán: 
https://www.red-dot.org/project/dembell-motorhomes-58620 

Ruppert Dániel korábban Németországban, a Mercedes-Benznél, illetve a DaimlerChryslerhez tartozó Evobus Design Studioban szerzett tapasztalatokat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Formatervező, azon belül is járműtervezői szakán végzett, amelynek jelenleg is oktatója. 
Az egyetem megújuló Járműtervezési programjához kapcsolódóan nemrég adták át a régió egyik legkorszerűbb műhelyét, a MOME Mobility Design Labet. A Mercedes-Benzzel 20 éve fennálló együttműködés apropójából megnyílt stúdióban a leginnovatívabb technológiákkal dolgozhatnak majd a jövő járműtervezői. 

További hírek

Hogyan lehet a hagyományos népművészeti formakincset, az ehhez szorosan kötődő, archaikus kézműves technikákat és anyagokat újraértelmezni a kortárs design szemléletével? Erre a kérdésre ad különböző válaszokat az idén tízéves Future Traditions program, amely mára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Divat- és textiltervezés mesterszak képzésének meghatározó tartalmi elemévé vált. 2024-ben a program a Magyar–Török Kulturális Évad keretében zajlott, egy féléven át az isztambuli Marmara Egyetemmel dolgoztak együtt a MOME hallgatói, az itt született eredményeket pedig az isztambuli Magyar Kulturális Központban nyílt kiállításon mutatják be.

Ismét indul a CheckINN Revitalizátor ötletverseny, amelynek célja az elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek és épületek turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek díjazása.

A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.