
Virtuális elmerülés – Rósz Anna portfóliója
Date:
Rósz Anna portfóliójában a háromdimenziós modellezés világán keresztül enged betekintést személyes, virtuális terébe. Munkáiban gyakran foglalkozik a nőiség és az anyaság szerepével, az intimitás és a szexualitás kérdéseivel. Grafikáin általában meghatározhatatlan álmokat idéző terek és fantomszerű, reflektív alakok jelennek meg különböző érzelmi állapotok lenyomataként.
Anna formavilága a virtuális világból merítkezik, egy olyan fiktív térből, ahol az emberi test elszakad a valóságtól. Koncepciójában a digitális térfoglalás negatív és pozitív hatásait tárja fel és szubjektív tapasztalatain keresztül mutatja be sajátos rendszerét.
More news
Ismét dominált a társadalmi érzékenység, valamint a technológia és a művészet találkozásában rejlő lehetőségek kibontakoztatása az idei Stefan Lengyel-ösztöndíjasok munkáiban. Idősgondozó applikáció, több oktatási célú játék, izgalmas építészeti koncepciók és egy drónokat hangszerként használó projekt is a nyertesek között van. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem nyolcadik alkalommal adta át a Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíjat, amellyel legkiemelkedőbb hallgatóinak a munkáját ismeri el.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány javaslatot tett az egyetem polgárainak egy új közösségi szerződés megkötésére, amellyel biztosítaná az intézmény békéjét és a megújulás folytatását. Az Alapítvány célja, hogy az egyetem polgáraival együttműködve rögzítse a közös munka alapelveit, és megerősítse a kölcsönös bizalmat.
Közel 100 fő jelentkezett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Tiéd a Holnap – A jövő kreatív tehetségeiért 2025-ös ösztöndíjprogramjára. A jelentkezők személyes meghallgatása több vidéki helyszínen, illetve Budapesten is zajlott, a 18 hátrányos háttérből érkező középiskolás diák, a program második évfolyama, már meg is kezdte kreatív képzését a MOME Campusán. Újdonság, hogy idén először pedagógus-ösztöndíjprogram is társul a kezdeményezéshez. Ennek keretében 14, diákjaikat kreatív megközelítéssel oktató középiskolai tanár kap rendszeres anyagi és szakmai támogatást az egyetemtől.