Egyedi kiadású pezsgővel ünnepel a MOME Fashion Show

Date: 2024.09.22
Kiváló fiatal grafikusoknak köszönhetően született meg a MOME Fashion Show egyedi pezsgőjének arculata. A MOME Fashion Show és a kapcsolódó kiállítás minden évben a hazai divatipar és kreatív szakma egyik várva várt eseménye, hiszen itt mutatkozik be a MOME legújabb textiltervezőgenerációja. Az alkalom méltó ünneplésére készítette el a Garamvári Szőlőbirtok az egyetem első saját, limitált szériás pezsgőjét. A MOME Fashion Show élménye így a pezsgős poharakban is egyedi ízzel köszön majd vissza.

A szőlőbirtok történetében Marton Mirjam, borászmérnök nyitott új fejezetet: a Bespoke by Garamvári ugyanis egy olyan kreatív és komplex alkotási folyamat, amely tartalmazza a gyártási metódus, az alapborok megismerését, a különböző ízvilágok feltérképezését, a címkedesign egyeztetését, majd néhány hónap múlva a végső, kisszériás méthode traditionnelle pezsgő elkészítését. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem grafikus hallgatói is pontosan ezeket a fázisokat járhatták végig, az első mozzanattól közreműködve a kreatív folyamatban. Az így készült exkluzív MOME Fashion Show pezsgő arculatát az egyetem tervezőgrafika szakos hallgatója, Nagy Dorottya álmodta meg, az exkluzív palackokon megfigyelhető ruhacímke szerű különleges megoldás pedig szintén egy MOME-hallgató, Mundruczó Nóra ötlete nyomán született.

A MOME Fashion Show pezsgőjévé vált LELLEI FURMINT 2024 egy 2020-as évjáratú 100% furmint alapborból, egy négyszázötven éves, ősi magyar szőlőfajtából egyedi degorzsálással készült, amely a Tokaji-hegység után a Dél-Balatoni Borrégió dűlőin talált új otthont. Ízjegyeiben a mediterrán és a kontinentális világ találkozik: a lime és citrom aromái a birs, körte és zöldalma frissességével fonódnak össze. Az ital különlegességét a szinte szikrázó savgerinc adja, amely stabil alapot biztosít a brut kategóriájú pezsgő szárazságának. 

More news

Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure című válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kísérletező, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelítésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatív perspektívákat, új gondolkodási horizontokat kínáltak tükrözve az intézmény erős interdiszciplináris szellemiségét.
This year marked the fourth edition of the CheckINN Revitalisator idea competition, launched by Moholy-Nagy University of Art and Design (MOME) and the CheckINN Tourism Innovation Hub. The programme invites Hungarian university students to develop viable concepts for transforming abandoned industrial or commercial sites into vibrant tourism destinations.
The latest generation of fashion designers dazzled audiences at the three sold-out MOME Fashion Show 2025 events. As the opening highlight of the autumn semester, the show debuted more than one hundred looks on the catwalk at the Zugliget campus of the Moholy-Nagy University of Art and Design. This year’s showcase placed contemporary themes and personal narratives centre stage, offering audiences a glimpse into how young designers see fashion today. As part of the wider programme, internationally renowned fashion curator Linda Loppa visited Budapest, and visitors were treated to an exclusive week-long exhibition of diploma collections by MOME’s Fashion and Textile Design graduates. 
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121