Ötlettől a mozgalomig – Massimo Banzi, az Arduino társalapítója a MOME-n

Banzi az open source technológia úttörője, aki húsz évvel ezelőtt alapította a nyílt forráskódú hardverplatformot, amely világszerte forradalmasította az elektronika oktatását, a kreatív technológiai fejlesztéseket. Open Sourcing Innovation című előadásában a nyílt innováció hatásáról, a design, az oktatás és a makerközösségek jövőjéréről beszél majd, ezt pedig kötetlen beszélgetés követi.

Banzi kulcsszerepet játszott az elektronika demokratizálásában és az innovátorok globális közösségének gondozásában. Pályafutása során az Ivrea Interakciós Tervezési Intézet docenseként tervezők és művészek számára elérhető eszközök fejlesztésén dolgozott. Olyan neves márkáknak volt szakmai tanácsadója, mint a Prada, az Artemide, a Persol, a Whirlpool és az Adidas. Emellett Banzi elismert szerző is, könyve, a Getting Started with Arduino, számtalan rajongónak és szakembernek nyújtott inspirációt az elektronikai prototípus készítésben. Fontos szerepet játszott Olaszország első FabLab-jénak, az Officine Arduino létrehozásában is, tovább népszerűsítve a maker kultúrát és a nyílt innovációt. Jelenleg Banzi a Koppenhágai Interaction Design Intézetben (CIID) tanít. 

Az előadásra és az azt követő beszélgetésre április 16-án, 16:00 órakor kerül sor a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem MOME TWO épületében található Térkísérleti teremben (Budapest, Zugligeti út 9, 1121). 

Az előadás angol nyelvű. 

Regisztrálj az eseményre itt

Facebook-esemény

// A program a MOME Alapítvány támogatásával, a “Global Voices at MOME” kezdeményezés részeként valósul meg. // 

2025.04.16
16:00 - 18:00

Esemény információ

Dátum: 2025. április 16. 16:00 – 18:00
Helyszín: MOME TWO, Térkísérleti terem (T_014)

További események

2025.12.09
17:00 - 20:00
Az eseményen pszichológusok és terapeuták röviden bemutatják kapcsolódó tapasztalataikat, majd tematikus, kiscsoportos beszélgetésekre hívjuk a résztvevőket. A kiscsoportos beszélgetések fókuszában a VR-terápiák etikai, design- és hatásmérési kérdései állnak, például: Hogyan mérhető a VR-élmények hatása? Milyen etikai dilemmákat vet fel a virtuális tér a terápiában? Miként lehet a VR-t személyre szabni idős vagy sérülékeny csoportok számára?