
A design szerepe az üzletben I Kutatás
Dátum: 2022.05.05
A régióban elsőként vizsgáltuk meg a design szerepét a cégek működésében. Közel száz cégvezető látogatott el egyetemünkre a közelmúltban, hogy részt vegyen a MOME Innovációs Központ új designkutatásáról szóló kiadványának bemutatóján.
A kutatásról:
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Innovációs Központja kutatást végzett annak felmérésére, hogy mennyire dizájn-vezéreltek a magyar cégek. Több mint 100 helyi cégvezetőt kérdeztünk meg arról, hogyan alkalmazzák a design módszereket cégük mindennapjaiban, és hogyan látják általánosságban a design szerepét az üzleti életben. A tanulmány legfőbb tanulságait A design szerepe az üzletben című kiadványban mutatjuk be, amely ingyenesen letölthető az alábbi linkről:
A Kutatásban közreműködött partnerek: Budapest Business Journal, Menedzserek Országos Szövetsége
További hírek
Hogyan lehet a hagyományos népművészeti formakincset, az ehhez szorosan kötődő, archaikus kézműves technikákat és anyagokat újraértelmezni a kortárs design szemléletével? Erre a kérdésre ad különböző válaszokat az idén tízéves Future Traditions program, amely mára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Divat- és textiltervezés mesterszak képzésének meghatározó tartalmi elemévé vált. 2024-ben a program a Magyar–Török Kulturális Évad keretében zajlott, egy féléven át az isztambuli Marmara Egyetemmel dolgoztak együtt a MOME hallgatói, az itt született eredményeket pedig az isztambuli Magyar Kulturális Központban nyílt kiállításon mutatják be.
Ismét indul a CheckINN Revitalizátor ötletverseny, amelynek célja az elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek és épületek turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek díjazása.
A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.