A MOME Fotográfia Párizsban

Dátum: 2022.11.18
November 10 és 13 között rendezték meg Párizsban az idei Paris Photo-t, mely a fotográfia médiumának szentelt legnagyobb nemzetközi vásár a világon. Akár a vásáron, akár a nagyobb kísérő eseményeken jártunk, diákjaink, oktatóink és az alumnik számos helyszínen voltak jelen munkáikkal.

Szombat Éva oktatónk az I Want Orgasms, Not Roses című új könyvét dedikálta a vásáron. A szókimondó és cseppet sem szégyenlős sorozatot a Kehrer Verlag adta ki. Fabricius Anna óraadó oktatónk A Hundred Words and Seven Things című munkájának egyes darabjait állította ki a a TOBE Galéria standján. Legát Franciska a Paris Photo CARTE BLANCHE STUDENTS Award final list-jén szerepelt Pokoli éden című sorozatával. Gáldi Vinkó Andrea alumni is dedikált a vásáron és a Rupture & Associés galériában mutatta be Sorry I Gave Birth I Disappeared But Now I'm Back című könyvét. Éder Krisztián Parallax View című egyéni kiállítása és könyvbemutatója a New Galerie-ben volt, Sarkantyu Illés képeit pedig a Galerie La Forest Divonne-ban láthattuk. Geibl Kata óraadó oktatónk fotója a Fisheye magazin címlapján köszönt vissza, Szalai Dániel Novogen című könyvébe pedig a Polycopies, a független fotókönyv kiadók vásárán futottunk bele.  

Nem csoda, hogy az egyik, független kurátorokat és szakembereket felvonultató beszélgetésen nagyon pozitívan nyilatkoztak a MOME Photography alumnikról. Találkoztunk Joan Fontcuberta katalán konceptuális művésszel, akinek munkássága a fotografikus kép és a valóság kapcsolatát árnyalja, emellett íróként, szerkesztőként, tanárként és kurátorként is tevékenykedik, továbbá Kateryna Radchenko ukrán kurátorral, az Odesa Photo Days Festival igazgatójával. Mindketten elfogadták meghívásunkat a következő szemeszterre. 

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Photography MA szakán 2025-ben tizenketten végeznek. Diplomakiállításuk Jövő a jelenben: Barátságos és veszélyes címmel a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban látható.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ismét fontos mérföldkőhöz érkezett: a hónapokig tartó komplex felújítás után ünnepélyesen átadták a kibővített kapacitású, megújult egyetemi könyvtárat. A tervezésben a felhasználók, a könyvtárban dolgozó szakemberek és kollégák, a hallgatók és az oktatók visszajelzéseire alapoztak, így ez a beruházás nem csupán infrastrukturális bővítést jelent, hanem a szellemi élet és a közösségi gondolkodás elmélyítését is szolgálja – ráadásul izgalmas designmegoldásokkal.
A nagy mesterek legfontosabb mondatai szelíden hangzanak el, mégis egy életre velünk maradnak. Benkő Imre halk szavú jelenléte ilyen volt, formális és informális keretek között egyaránt. Számos fotográfus tanulhatott a társadalomábrázoló humanista művész érzékeny, empatikus szemléletéből, gondolkodásmódjából táplálkozva. Noha csupán két évig, 1998 és 2000 között oktatott a Zugligeti úti intézményben, riportfotóórái, visszafogott, részletekre érzékeny iránymutatása a dokumentarista fotográfia egész középgenerációját inspirálta. Tudásának lenyomata, ha nem is a maga teljességében, töredékeiben még a második, harmadik nemzedék munkáiban is felfedezhető.