A MOME Fotográfia Párizsban

Dátum: 2022.11.18
November 10 és 13 között rendezték meg Párizsban az idei Paris Photo-t, mely a fotográfia médiumának szentelt legnagyobb nemzetközi vásár a világon. Akár a vásáron, akár a nagyobb kísérő eseményeken jártunk, diákjaink, oktatóink és az alumnik számos helyszínen voltak jelen munkáikkal.

Szombat Éva oktatónk az I Want Orgasms, Not Roses című új könyvét dedikálta a vásáron. A szókimondó és cseppet sem szégyenlős sorozatot a Kehrer Verlag adta ki. Fabricius Anna óraadó oktatónk A Hundred Words and Seven Things című munkájának egyes darabjait állította ki a a TOBE Galéria standján. Legát Franciska a Paris Photo CARTE BLANCHE STUDENTS Award final list-jén szerepelt Pokoli éden című sorozatával. Gáldi Vinkó Andrea alumni is dedikált a vásáron és a Rupture & Associés galériában mutatta be Sorry I Gave Birth I Disappeared But Now I'm Back című könyvét. Éder Krisztián Parallax View című egyéni kiállítása és könyvbemutatója a New Galerie-ben volt, Sarkantyu Illés képeit pedig a Galerie La Forest Divonne-ban láthattuk. Geibl Kata óraadó oktatónk fotója a Fisheye magazin címlapján köszönt vissza, Szalai Dániel Novogen című könyvébe pedig a Polycopies, a független fotókönyv kiadók vásárán futottunk bele.  

Nem csoda, hogy az egyik, független kurátorokat és szakembereket felvonultató beszélgetésen nagyon pozitívan nyilatkoztak a MOME Photography alumnikról. Találkoztunk Joan Fontcuberta katalán konceptuális művésszel, akinek munkássága a fotografikus kép és a valóság kapcsolatát árnyalja, emellett íróként, szerkesztőként, tanárként és kurátorként is tevékenykedik, továbbá Kateryna Radchenko ukrán kurátorral, az Odesa Photo Days Festival igazgatójával. Mindketten elfogadták meghívásunkat a következő szemeszterre. 

További hírek

Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure című válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kísérletező, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelítésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatív perspektívákat, új gondolkodási horizontokat kínáltak tükrözve az intézmény erős interdiszciplináris szellemiségét.
Az idei Budapest Design Weeken a MOME múltja és jövője egyszerre válik láthatóvá: a 360 Design kiállítás a kortárs alkotók munkái mellett a Borz Kováts Sándor-életművet és annak hatásait mutatja be a mai tervezőkre, míg az Átjárások című válogatás a legfrissebb hallgatói munkákon keresztül ad betekintést a formatervezés jövőjébe. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Formatervező szakja több mint ötven éve a magyar design egyik legfontosabb műhelye, amelyből generációk óta kerülnek ki a hazai és nemzetközi kreatívipar meghatározó tervezői.
Negyedik alkalommal rendezték meg a CheckINN Revitalizátor ötletpályázatot, amelyet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a CheckINN Turisztikai Innovációs Hub hívott életre. A program célja, hogy a hazai felsőoktatás hallgatói elhagyatott, funkciójukat vesztett ipari vagy kereskedelmi területek turisztikai újrahasznosítására dolgozzanak ki megvalósítható koncepciókat.