
Egy moziban tudod, hogy nem fogják hátulról elvágni a torkodat, de a VR-ban ez másképp van
Dátum: 2022.05.03
Eltörli a virtuális valóság a mozit, az emberi érintkezést, vagy legalább a trollkommenteket? Mennyire para a horror-VR, és mi lesz a következő nagy dobás a virtuális valóságban?
A napokban zajlott le Friss Hús és a MOME Animáció szak közös rendezésében az első Friss Kakas Animációs Filmnapok, amin az elismert animációs rendező és VR-alkotó, Uri Kranot is részt vett. Uri és felesége, Michelle Kranot csodásan szürreális filmjeit és VR-projektjeit a legmenőbb és legnagyobb (Annecy, Velence) filmfesztiválokon díjazták.
A VR jelenéről, jövőjéről Soós Tamás készített interjút az alkotóval.
borítókép: OLÁH GERGELY MÁTÉ
További hírek
Mélyen személyes és társadalmilag releváns témákat dolgoztak fel a MOME Photography végzős hallgatói
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Photography MA szakán 2025-ben tizenketten végeznek. Diplomakiállításuk Jövő a jelenben: Barátságos és veszélyes címmel a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban látható.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ismét fontos mérföldkőhöz érkezett: a hónapokig tartó komplex felújítás után ünnepélyesen átadták a kibővített kapacitású, megújult egyetemi könyvtárat. A tervezésben a felhasználók, a könyvtárban dolgozó szakemberek és kollégák, a hallgatók és az oktatók visszajelzéseire alapoztak, így ez a beruházás nem csupán infrastrukturális bővítést jelent, hanem a szellemi élet és a közösségi gondolkodás elmélyítését is szolgálja – ráadásul izgalmas designmegoldásokkal.
A nagy mesterek legfontosabb mondatai szelíden hangzanak el, mégis egy életre velünk maradnak. Benkő Imre halk szavú jelenléte ilyen volt, formális és informális keretek között egyaránt. Számos fotográfus tanulhatott a társadalomábrázoló humanista művész érzékeny, empatikus szemléletéből, gondolkodásmódjából táplálkozva. Noha csupán két évig, 1998 és 2000 között oktatott a Zugligeti úti intézményben, riportfotóórái, visszafogott, részletekre érzékeny iránymutatása a dokumentarista fotográfia egész középgenerációját inspirálta. Tudásának lenyomata, ha nem is a maga teljességében, töredékeiben még a második, harmadik nemzedék munkáiban is felfedezhető.