ÉnBudapestem-animációk a MOME Anim műhelyéből

Dátum: 2024.04.14
Budapest lendületét, hangulatát ismerhetjük meg a MOME Anim műhelyében készített, az ÉnBudapestem app népszerűsítésére készített animációkból. Számos ikonikus helyszínt – köztük a Trafót, a Toldi Mozit, a Gellért-hegyet, a fürdőket – mutatják be a hallgatók saját, a helyszínekhez kapcsolódó élményeiken keresztül.

Budapest lendületét, hangulatát ismerhetjük meg a MOME Anim műhelyében készített, az ÉnBudapestem app népszerűsítésére készített animációkból. Számos ikonikus helyszínt – köztük a Trafót, a Toldi Mozit, a Gellért-hegyet, a fürdőket – mutatják be a hallgatók saját, a helyszínekhez kapcsolódó élményeiken keresztül.

Az animációkat a hallgatók a ÉnBudapestem applikáció fejlesztője, a Budapest Brand felkérésére készítették egy 2023 szeptemberében indult kurzus keretében, az alkalmazásban megtalálható fővárosi kedvezményes intézményekhez kapcsolódó élményeiket felhasználva. A programajánló alkalmazás a főváros mozijaiba, színházaiba, fürdőibe, éttermeibe, állandó kiállításaira és koncertekre biztosít kedvezményeket; célja, hogy a budapestiek számára lehetővé tegye városuk újrafelfedezését, azt, hogy új szemmel tekintsenek rá.

Míg az egyik animációban egy sárkány repül a budai vár felett, a másikban kuflikhoz hasonlító lények járják be a város nevezetességeit, vagy éppen mesebeli lények csalogatnak ki a szobából, a virtuális valóságból a szabadba fiatalokat.

A kurzus keretében Galsi Angelika, Gecse Boglárka, Gollob Hanna, Győri Eszter, Halmai Erna, Imre Orsolya, Jánosi Zsófia, Lakatos Kata, Schwanberger Fruzsina, Snekszer Ágnes, Szijjártó Simon, Szőke Csilla, Takács Kamilla és Tóth Viktória készítettek 40-50 másodperces spotot.

Tovább a videók lejátszási listájára

További hírek

Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure című válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kísérletező, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelítésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatív perspektívákat, új gondolkodási horizontokat kínáltak tükrözve az intézmény erős interdiszciplináris szellemiségét.
Negyedik alkalommal rendezték meg a CheckINN Revitalizátor ötletpályázatot, amelyet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a CheckINN Turisztikai Innovációs Hub hívott életre. A program célja, hogy a hazai felsőoktatás hallgatói elhagyatott, funkciójukat vesztett ipari vagy kereskedelmi területek turisztikai újrahasznosítására dolgozzanak ki megvalósítható koncepciókat.
A divattervezők legújabb generációja kápráztatta el a közönséget a három teltházas MOME Fashion Show 2025 alkalmával. Az őszi szemeszter nyitóeseményén több mint száz look mutatkozott be a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem zugligeti campusán. A kifutón kortárs témák és személyes történetek kaptak hangsúlyt, a közönség pedig betekintést nyert abba, hogyan gondolkodik a divatról a fiatal tervezőgeneráció. A Fashion Show-hoz kapcsolódva Budapestre érkezett Linda Loppa divatkurátor, valamint közel egy héten át, exkluzív tárlatvezetésekkel várta a látogatókat a Divat- és Textiltervezés szak hallgatóinak diplomamunkáiból nyílt különleges kiállítás is.