MOME-alumni a nyolcadik ArtHungry Díj nyertesei között

Dátum: 2025.03.12
A nyolcadik ArtHungry Díj Formatervezési kategóriájának nyertesei között számos egykori MOME-hallgató részesült elismerésben, így Guthy Máté, Kristóffy Róbert, Szilágyi Nóra At least otthoni edzőpadja, Dávid Márk Puritaan – 03 kollekciója. A kategória fődíjasa az idén a Stockholm Furniture Fairen debütált MAIII COLLECTIVE Fragments kollekciójával. Szintén fődíjat nyert a Tervezőgrafika kategóriában Kaszanyi Nóra Biedermeier mindennapok / Művészet és polgárosodás a 19. századi Magyarországon (1815–1867) című albumával és kiállítási arculatával. A díjakat március 6-án vehették át a budapesti Deák Palotában rendezett átadóünnepségen, amely egyben a döntős projektek pop-up kiállításának a megnyitója is volt.

A több mint 3 millió forint összdíjazású pályázaton az elmúlt három év legjobb hazai tervezőművészeti alkotásait szemlézték. A díjazottak az elismerő oklevelek és az arany tetraéderek mellett számos értékes tárgynyereményt is kaptak. Tábori-Simon José, az ArtHungry művészeti vezetője szerint elengedhetetlen, hogy szerveződjenek olyan pályázatok/versenyek, amelyeken a fiatal, pályakezdő tervezőművészek, grafikusok, designerek, ipari formatervezők is széles körű szakmai elismerésben részesülhetnek. 

A díj szerepe a Magyar Formatervezési Díj megszűnésével jelentősebbé vált, hiszen annak elődjével, az először 1979 őszén kiírt Ipari Formatervezési Nívódíjjal negyvenöt éven át honorálták a kreatívipar kiemelkedő teljesítményeit. 

További hírek

A prediktív designtól a kritikai kartográfiáig címmel jelenik meg december 17-én a Disegno folyóirat új száma. A tartalomból: A Total(itarian) Design címet viselő lapszámban számos szemszögből esik szó a világ totális áttekinthetőségéről, megtervezhetőségéről, vagy épp ennek lehetetlenségéről.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Mi történik, amikor a fiatal alkotók kreatív ötletei találkoznak egy nemzetközi márka jövőképével? A 2025-ös alumni-karriernapon többek között erre kerestük a választ: a MOME Business Community (BC) kerekasztal-beszélgetéssel és projektbemutatóval mutatta meg, hogy mit kezdhet egymással a kreativitás és az üzlet a MOME ökoszisztémáján belül.