Moholy-Nagy University of Art and Design
Erasmus+ Change Agents
A Change Agents az Európai Unió Erasmus+ programjának társfinanszírozásával jött létre.
Project overview
Year of project
2023
Project manager
A Change Agents egy felsőoktatási együttműködési partnerség, amelyet az Európai Unió Erasmus+ programja finanszíroz. A projekt hat felsőoktatási intézményből - melyek közül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem a projekt koordinátora - és két civil szervezetből, mint társult partnerből áll.
A Change Agents ERASMUS+ projektet a MOME kezdeményezte és vezeti öt további felsőoktatási intézménnyel - a barcelonai Elisava School of Design and Engineering, az észtországi Kunstiakadeemia, a berlini Universität Der Künste, az olasz Bozen-Bolzano Szabadegyetem és az izraeli Shenkar College - együttműködésben. A partnerintézmények a design és a művészet újradefiniálását tűzték ki célul a szociális design megközelítéseinek és módszereinek alkalmazásával. A projekt arra törekszik, hogy új módszerekkel és stratégiákkal hidat képezzen a civil szervezetek és a felsőoktatási intézmények között (különösen a design és a művészet területén), hogy a "mindennapi hősök" bevonásával aktívabban reagálhassanak a valós élet kihívásaira. A projekt együttműködőket és helyszíni munkásokat von be egy befogadóbb rendszer kiépítésébe, ahol a tanárok és a hallgatók gyakorolhatják és elsajátíthatják a társadalmi befogadást és a sokszínűséget az egyetemi életben és azon túl, miközben infrastruktúrákat és módszertanokat építenek ki fokozott fenntarthatósággal, valamint kísérleti módszereket és bevált gyakorlatokat dolgoznak ki.
A Change Agents projekt célja, hogy meghatározza, fejlessze és javítsa az innovatív gyakorlatokat a felsőoktatási intézmények és más ágazati szervezetek közötti metszéspontban, hogy kísérleti együttműködési stratégiákat dolgozzon ki, amelyek később lehetőséget adnak az oktatási modulokba való integrálásra. A projekt célja, hogy közelebb hozza egymáshoz az akadémiai szektort és a civil szervezetek ökoszisztémáját, és mélyebb megértést teremtsen e fontos felek között, lehetővé téve számukra, hogy a tervezés együttműködőbb, inkluzívabb és részvételen alapuló gyakorlatát fejlesszék, miközben elismerik az aktivisták és a különböző érdekelt felek már meglévő tudását. A projekt középpontjában az az elképzelés áll, hogy e célok elérése elősegíti az inkluzivitást azáltal, hogy meghívja és bevonja a különböző közösségekhez közvetlenül kapcsolódó, a néprajzi terepmunkában jártas különböző szereplőket és ágazatokat, amelyek jellemzően nem a felsőoktatási keretrendszer birtokában lévő tudással tudnak szolgálni.