Rólunk

A Media design BA képzés olyan generalista tudáskészletet és média-tervezői szemléletet kínál, amely korunk dinamikusan változó gazdasági, kulturális és technológiai viszonyai között is lehetővé teszi tervezőművészként a sikeres működést.

Legyen szó kreatív kommunikációs vagy videó tartalmak fejlesztéséről, látványvilágok előállításáról, új technológiákkal való kísérletezésről vagy épp kinetikus installációk létrehozásáról a média design BA képzés szilárd alapokat biztosít, mind az alkalmazott, mind az autonóm művészi cselekvéshez és érvényesüléshez. A szükséges gyakorlatot valós megrendeléseken, projekteken keresztül szerezhetik meg a hallgatók.

A szakon végzett média designerek a Média design MA képzésben folytathatják tanulmányaikat.

 

Intézetigazgató: Szalontai Ábel

Média design BA szakvezető: Pálfalusi Attila

Szakmenedzser: Erdei Krisztina

Képzés hossza 6 félév
Következő indul 2020
Kompetenciák

  • gyakorlati és elméleti alapismeretek a média design, média művészet, média kommunikáció területén
  • tervezési folyamatok teljeskörű lebonyolítása a brief értelmezésétől az ötletek kivitelezéséig
  • önmenedzselés, önfejlesztés
  • jártasság alkalmazott és autonóm médiaművészeti projektek tartalomfejlesztésében
  • sound- és világítás design, ismeretterjesztő rövidfilm, videoklip, társadalmi hírdetés, promóciós kampány
  • új-média, szoftver művészet, 3D modellezés, 3D nyomtatás, 3D játéktervezés, Physical Computing

Hírek

Szakleírás

A Média design BA képzésen folyó oktatás célja olyan kreatív szakemberek képzése, akik magabiztosan kezelik az új technológiákat, élnek a változatos eszközhasználat lehetőségével, és kreatívak az eszközök, szoftverek egymást átfedő alkalmazásakor. A képzést elvégző hallgatók olyan audiovizuális tervezők lesznek, akik nem csupán vizuális problematikaként kezelik a különböző médiafelületeket, hanem képesek kommunikációs, információs struktúrákban is gondolkodni; csapatjátékosok, akik ismerik és hasznosítani tudják a team-munkában rejlő előnyöket.

Piaci, kutatási és művészeti projektek résztvevőiként alkalmasak a híd szerepének betöltésére a különböző szakterületek között; multidiszciplináris modellekben gondolkoznak, azokat képesek mediálisan reprezentálni. A képzés szakmai tartalma kiterjed a kortárs audiovizualitás számos területére, a társadalmi audiovizuális kommunikációra, a mozgóképes megjelenítésre, a digitális képalkotásra, az interaktív felületek programozására és általában véve az új média területére, mind gyakorlati, mind elméleti szinten. 

Elsődleges elhelyezkedési lehetőségek alkalmazotti munkakörökben a reklám- és más audiovizuális, mozgóképes tartalmat szolgáltató médiaiparban, a digitális játékiparban, a tudományos vizualizáció területén, interfész-, interakció- és médiafelület-tervezőként, komplex média látványtervezőként, adatvizualizációs multimédia-tervezőként, archiválási és dokumentum rendezőként, a PR és a rendezvényszervezési iparágban.

Tantárgyak

Fizikai számítástechnika

Robotikai, kinetikus, generatív szerkezetek analóg építésének és szoftvereinek vizsgálata a cél.

Kreatív kommunikáció

Konkrét és valós multimédia- online kommunikációs projektek tervezés-módszertani, gyártási...

Multimédia előkészítő stúdiumok 1.

Objektívalapú képalkotás alapszintű általános ismeretei, műtermi és szabadtéri gyakorlatok által...

Multimédia előkészítő stúdiumok 2.

Kreatív szoftverhasználati, online médiakommunikációs, multimédiás szerkesztések és kivitelezések...

Multimédia előkészítő stúdiumok 3.

Multimédiás projektek utómunkálatainak valamint az adatvizualizációs és további audiovizuális...

Multimédia előkészítő stúdiumok 4.

Multimédia stúdiumok teljeskörű technikai előkészítő, gyártásái, kivitelezési és utómunka ismereteinek...

Mutasd mind

Oktatók

Bodóczky Antal, egyetemi adjunktus
Cseh Dániel, egyetemi tanársegéd
Erdei Krisztina, szakmenedzser
Erhardt Miklós DLA, egyetemi docens
Pálfalusi Attila, Média design BA szakvezető
Szirtes János DLA, egyetemi tanár
Sánta Balázs, egyetemi tanársegéd
Tasnádi József DLA, Média design MA szakvezető