Moholy-Nagy University of Art and Design
Média Intézet
Négy tudáscentrumunk, az Animáció, Fotográfia, Média design és Tervezőgrafika magas színvonalon, nyitott szellemiség és korszerű technológiai háttér mellett nyújt BA, MA és doktori szintű, valamint iskolarendszeren kívüli képzéseket.
Programmes
Az Animáció BA képzési programjában a szakmai és elméleti ismeretek, valamint az egyéni látásmód egyidejű fejlesztése szerepel kiemelt hangsúllyal. A programba való bekerülés feltétele a kiemelkedő ábrázolási és mozgatási készség, továbbá a mozgóképes formanyelv ismerete.
Az Animáció MA szak középpontjában a színvonalas tartalomfejlesztés áll, a hallgatók megismerkedhetnek az animációsfilm-gyártás különféle folyamataival és szerepköreivel, valamint az immerzív és feltörekvő technológiák (AR, VR, MR) használatával. A mesterképzés legfontosabb része az önálló látásmód, a művészi hang és az alkotói stílus megtalálása, valamint a felelősségteljes tervezői hozzáállás elsajátítása.
A Fotográfia BA szak hallgatói a legmodernebb technológiák és neves oktatók mellett, kis létszámú csoportokban sajátítják el a klasszikus és kortárs fotográfia alapokat, interdiszciplináris alkotói módszereket, melyek révén nemzetközi szinten stílusteremtő alkotókká válhatnak.
Média design BA képzésünk stabil tudáskészletet és médiatervezői szemléletet kínál, legyen szó kreatív kommunikációs vagy videó tartalmak fejlesztéséről, látványvilágok előállításáról, új technológiákkal való kísérletezésről vagy épp kinetikus installációk létrehozásáról.
A Média design MA képzés arra készíti fel a hallgatókat, hogy multimédia-tervezőként fontos szereplői, irányítói legyenek összetett mediális művek létrehozásának; a kreatív-, szórakoztató- és reklámipar, médiaművészet, alkalmazott látványtervezés alkotó folyamatainak.
Fotográfia MA szakunkon magas szintű autonómiával, nyitott szellemiséggel rendelkező alkotókat képzünk, akik érzékenyen és progresszíven reagálnak világ kihívásaira. A program során a hallgatókat a legkorszerűbb technikai háttér és elismert oktatók támogatják.
A Tervezőgrafika BA program hallgatói nemzetközi szinten is versenyképes és korszerű tudással képesek a vizuális kommunikáció lehetőségeinek és eszközeinek gyakorlati alkalmazására.
Tervezőgrafika MA programunk célja olyan tervezőgrafikus művészek képzése, akik érzékenyen és innovatívan képesek a világ globális/lokális kihívásaira reagálni, és magas szintű tudásukat társadalmi, kulturális, művészeti projektekben kezdeményező szerepben alkalmazni.
News
„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a MOME Doktori Iskola vezetőjeként folytathatom a munkámat egy olyan intézményben, amely mindig is az innováció, a kreativitás és a minőség szinonimája volt” – ezekkel a szavakkal fogadta el Szalontai Ábel egyetemi tanár kinevezését a Doktori Iskola élére, mely mostantól 2025. december 31-ig szól.
Van egy jó programötleted?
Segítünk megvalósítani!
A világ egyik legrangosabb digitális művészeti fesztiváljára, az Ars Electronica 2024-re kapott meghívást egyetemünk. A nagy múltú fesztivál Campus-sorozatában minden évben bemutat egy-egy művészeti egyetemet; a kiállítást a linzi egyetemmel közösen szervezik – Linz főterén ezúttal a MOME hallgatói mutatkozhatnak be. Kárpáti Judit Eszter, Esteban de la Torre és Nagy Ágoston kurátorok az elmúlt évek kiemelkedő diplomamunkáiból válogattak.
Management
MA szakfelelős, egyetemi tanár, intézetigazgató, témavezető
vargha.balazs@mome.hu
Faculty
Other institutes
Célja, hogy nyitott gondolkodású, a környezet, a társadalom és a kultúra aktuális folyamataira érzékenyen reagáló és a legmagasabb szakmai minőséget képviselő tervezőművészeket képezzen. Feladatának tartja, hogy a MOME-n végzett tervezők mind a hazai, mind a nemzetközi design szférában versenyképessé váljanak, és megtalálják saját helyüket a szakmai palettán.
Az Elméleti Intézet huszonhét oktatója közel félszáz diszciplínában oktat és kutat. Mind az oktatás, mind pedig a kutatás fő fókuszában a tágan értett művészet (iparművészet, design, építészet és képzőművészet) jelensége áll: célunk, hogy úgy saját szakjaink hallgatói, mint a tervező intézetek diákjai minél teljesebben értsék azt, annak társadalmi, történeti és fogalmi rendszerében, aktív szerepet tudjanak játszani létrehozásában, illetve képesek legyenek annak informális, de akár formális - tanóra, kritika vagy tanulmány, kiállításrendezés - közvetítésére.
Szemléletünkben a művészi szintű téralakítás, tárgyalkotó készség és mérnöki tudás egymásra épülő egységet alkot. Az Intézet szándéka, hogy tradíció és innováció azonos súlya mellett képezzen teremtő erővel felruházott, felelős szakembereket.