
D-VITAMIN: MOME-fotográfusok a TOBE Galleryben
Deák Dorottya (MA1) Az én menedékei című sorozatában valóság és fikció határain egyensúlyoz: rajz, kollázs és nagy formátumú fotók segítségével kutatja, hogyan lehet képi nyelven megszólalni az „én” létezési stratégiáiról. A kiállításon szerepel Záradék/Close (2024) című fotókönyve is, amely a magány és a kapcsolódás kényes egyensúlyára reflektál.
Szabó Márk (BA-diploma) Hongkongban készítette A világ közepe című sorozatát, amely egy zárt, propagandával átszőtt társadalom valóságába enged betekintést. Lírai dokumentációja olyan fiatalok életét mutatja be, akiknek a mindennapjait az intézményesített kontroll határozza meg.
Szekeres Laura Virág (MA-diploma) az Allowing Myself to Be című sorozatában a szülések fizikális és érzelmi intenzitását dokumentálja. A ciklus, a menstruáció, a termékenység érzetei mind megjelennek műveiben, amelyekben a női test autonómiájának a képviselete kiemelt szerepet kap, mindezek pedig egy különleges kivitelű fotókönyvben láthatók, ezen keresztül intim kapcsolat jön létre befogadó és műalkotás között.
Tóth-Heyn Áron (BA-diploma) De rerum natura című sorozata az emberi és természeti dimenziók átjárhatóságát kutatja. Munkáiban a művészeti, zenei és tudományos szemlélet egyesül, hogy vizuális nyomhálózatot hozzon létre az antropocén korszakról. Sorozata könyv formájában is megjelent, filozófiai utalásokkal és a testetlen tapasztalás képi megfeleltetéseivel.
Vágó Zsófia (BA2) Blue Appetite című munkájában az evészavar és a testkép közti konfliktust dolgozza fel. A fotókon keresztül nem csupán dokumentál, hanem a gyógyulás felé vezető átmeneteket is megmutatja: az anorexián való túllépés lehetőségeit, a test újraértelmezését mint az öngondoskodás eszközét.
A D-VITAMIN kiállítás egyszerre mutatja be a fiatal fotográfusok technikai és konceptuális bátorságát, újragondolva a dokumentálás, a fikció és az intimitás viszonyait. Az alkotásaik a lét kérdéseiről elmékednek, és sűrítenek magukba nem mindannapi tapasztalatokat. A kiállítás mint a záróvizsga-gyakorlat terepe egyben művészeti jelenlétet ad, egy-egy életszakasz lenyomata, amelyből a néző talán új felismeréseket is hazavihet.