
FRUSKA - Design workshop for disadvantaged young girls
Date: 2023.01.25
FRUSKA, our interdisciplinary design training and product development workshops for 10-to-18-year-old girls, has concluded successfully.
The objective of the program is to advance the social mobility of disadvantaged girls through supportive teaching designed to enhance their self-esteem, sense of autonomy and technological skill set.
The first series was co-organised by the Social Design Hub of the MOME Innovation Center and Láthatatlan Tanoda (Invisible Study Hall) and led by Janka Csernák, social design researcher at MOME Innovation Center.
Learn more about FRUSKA here: https://mome.hu/en/projects/fruska
Read more at NLC.hu: https://nlc.hu/csalad/20230121/fruska-program-hatranyos-helyzetu-fiatalok/
More news
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem újabb zöld fejezetet nyitott, hiszen szeptember 30-án átadták az egyetem Közösségi Kertjét, amely a fenntarthatóságot és a biodiverzitást erÅ‘sÃtÅ‘ campusfejlesztés meghatározó mérföldköve.
This year’s Budapest Design Week brings MOME’s past and future into focus. The 360 Design exhibition showcases the legacy of Sándor Borz Kováts and its impact on today’s designers, alongside contemporary works. Meanwhile, the Passages exhibition offers a glimpse into the future of product design through the latest student projects. For over fifty years, MOME’s Product Design BA and Design MA programmes have been at the forefront of Hungarian design education, nurturing generations of designers who have gone on to become defining figures in both the domestic and international creative scenes.
Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure cÃmű válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klÃmaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kÃsérletezÅ‘, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelÃtésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatÃv perspektÃvákat, új gondolkodási horizontokat kÃnáltak tükrözve az intézmény erÅ‘s interdiszciplináris szellemiségét.