Our teacher-training students participated in a STEAM methodology workshop

Date: 2023.03.01
In February 2023, an experienced-based pedagogical methodology (STEAM) workshop was held for MOME Design and Visual Arts Teacher MA students by Dr. Kristóf Fenyvesi of the Finnish Institute for Education. Students learned about the Finnish education system and the theoretical and practical dimensions of the STEAM methodology combining the teaching of sciences with a creative artistic and design approach.

The Finland-based Hungarian researcher works for the Finnish Institute for Education of the Jyväskyläi University, founded the Experience Workshop, and specialises in interdisciplinary learning (STEM & STEAM) and the relationship between mathematics and art. Our university has several other projects (HEAD, BeSTEAM, JUMP INTO THE FUTURE!) with a link to STEAM methodology, and Fenyvesi lectured at MOME on the subject of sustainable university and education development at the 2022 summer MOME MAG. 

At the recent workshop, students learned about the Finnish education system and the theoretical and practical dimensions of the STEAM methodology. STEAM was introduced into pedagogy a long time ago. Standing for Science, Technology, Engineering, Art&Craft, and Math, the acronym suggests a multidisciplinary approach that includes scientific and technological subjects, arts, and mathematics, and is directed at teaching them with an experience-based focus. The STEAM methodology essentially reflects on the problem of the steadily diminishing popularity of these subjects among students. 

More information about the STEAM methodology is available at https://designakozoktatasban.mome.hu/szakirodalom/szakirodalom-steam/ 

More news

Once again, the works of this year's Stefan Lengyel scholarship recipients demonstrate a strong focus on social sensitivity and unlocking the potential in the intersection of technology and art. The winning projects include an elderly care application, various educational games, innovative architectural concepts, and a project that uses drones as musical instruments. This marks the eighth edition of the Stefan Lengyel Scholarship of Excellence, awarded by the Moholy-Nagy University of Art and Design, to recognise the most exceptional students for their work.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány javaslatot tett az egyetem polgárainak egy új közösségi szerződés megkötésére, amellyel biztosítaná az intézmény békéjét és a megújulás folytatását. Az Alapítvány célja, hogy az egyetem polgáraival együttműködve rögzítse a közös munka alapelveit, és megerősítse a kölcsönös bizalmat.

A legjobb rövidfilmnek járó Kristály Medvét (Crystal Bear) nyerte el a MOME Animáció szakán készült diplomafilm Berlinben! Az alkotás arra emlékeztet bennünket, hogy a kommunikáció, a kölcsönös tisztelet és a megértés milyen alapvető és fontos a tiszta emberi léthez, függetlenül attól, hogy mennyire különbözők megéléseink - írta indoklásában a Berlinale Generation 14+ zsűrije, amely a Nemzeti Filmintézet támogatásával készült Wish You Were Ear című animációt ítélte idén kategóriája legjobbjának. A díjat péntek este a 75. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon vehette át a MOME-n 2024-ben végzett alkotó.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121