A szemiotika szerepe a designoktatásban - Wunderlich Péter doktori védése

A MOME Doktori Iskolája tisztelettel meghívja Önt Wunderlich Péter szemiotikus, design teoretikus doktori védésére művészettudomány tudományágban. Értekezésének címe A szemiotika szerepe a designoktatásban.

A szemiotikai szemlélet kulcsszerepet játszik a designoktatásban. Támogatja a tervezőhallgatókat a vizuális kommunikáció és a formatervezés alapelveinek megértésében, emellett a jelek és szimbólumok elemzése révén fejleszti a kreatív gondolkodást, segíti a kulturális kontextus megértését, ösztönzi a kritikai gondolkodást.

Témavezetők: Kapitány Ágnes DSc egyetemi tanár és Szentpéteri Márton PhD egyetemi tanár  

A védési bizottság elnöke Koós Pál DLA egyetemi tanár, MOME, tagjai Bényei Judit PhD egyetemi docens, MOME Elméleti Intézet és Dr. Géczy Nóra egyetemi docens, Széchenyi Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar, Épülettervezési tanszék  

Opponensek: Lipóczki Ákos DLA, MOME és Dr. Újvári Edit habilitált egyetemi docens, tanszékvezető, SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szakképzési, Felnőttképzési és Tudásmenedzsment Intézet, Művelődéstudományi Tanszék

Esemény információ

Időpont: 2023.12.08, 14 óra
Helyszín: Budapest, MOME Auditorium

További események

2025.11.11
17:00
A fikció és a dokumentum, a színpad és a kulisszák határterületein dolgozik Julian Rosefeldt német film- és videóművész, aki összművészeti installációiban egyesíti a mozgóképet, az építészetet, a színházat és az irodalmat. Különösen érdekli a színpad és a háttér, a látható és a rejtett, az eredeti és a nem eredeti viszonya, filmjei nemcsak társadalmi narratívákat idéznek meg, hanem magára a mozgóképre is reflektálnak: mint archívumra, mítoszgyárra és kísérleti térre.
2025.12.09
17:00 - 20:00
Az eseményen pszichológusok és terapeuták röviden bemutatják kapcsolódó tapasztalataikat, majd tematikus, kiscsoportos beszélgetésekre hívjuk a résztvevőket. A kiscsoportos beszélgetések fókuszában a VR-terápiák etikai, design- és hatásmérési kérdései állnak, például: Hogyan mérhető a VR-élmények hatása? Milyen etikai dilemmákat vet fel a virtuális tér a terápiában? Miként lehet a VR-t személyre szabni idős vagy sérülékeny csoportok számára?