A szemiotika szerepe a designoktatásban - Wunderlich Péter doktori védése

A MOME Doktori Iskolája tisztelettel meghívja Önt Wunderlich Péter szemiotikus, design teoretikus doktori védésére művészettudomány tudományágban. Értekezésének címe A szemiotika szerepe a designoktatásban.

A szemiotikai szemlélet kulcsszerepet játszik a designoktatásban. Támogatja a tervezőhallgatókat a vizuális kommunikáció és a formatervezés alapelveinek megértésében, emellett a jelek és szimbólumok elemzése révén fejleszti a kreatív gondolkodást, segíti a kulturális kontextus megértését, ösztönzi a kritikai gondolkodást.

Témavezetők: Kapitány Ágnes DSc egyetemi tanár és Szentpéteri Márton PhD egyetemi tanár  

A védési bizottság elnöke Koós Pál DLA egyetemi tanár, MOME, tagjai Bényei Judit PhD egyetemi docens, MOME Elméleti Intézet és Dr. Géczy Nóra egyetemi docens, Széchenyi Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar, Épülettervezési tanszék  

Opponensek: Lipóczki Ákos DLA, MOME és Dr. Újvári Edit habilitált egyetemi docens, tanszékvezető, SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szakképzési, Felnőttképzési és Tudásmenedzsment Intézet, Művelődéstudományi Tanszék

Esemény információ

Időpont: 2023.12.08, 14 óra
Helyszín: Budapest, MOME Auditorium

További események

2025.03.28
14:00 - 17:00

A MOME Doktori Iskolája szeretettel vár mindenkit Kőszeghy Flóra építészmérnök doktori védésére.
2025.03.31
09:30 - 17:00

A környezet minősége és szerethetősége nem csak az építészeken és nem csak a társszakmákon múlik, hanem a használókon, megrendelőkön és a döntéshozókon is. A környező világ aktív használata mindenkinek nem csak saját élménye, de lehetősége és felelőssége is egyben – az ilyen felismerések miatt vált jelentős tevékenységgé a gyerekek és fiatal felnőttek környezetkultúra képzése (azaz a built environment education = BEE) az építészet és a pedagógia területén.
2025.04.01
18:30 - 20:30

Jön az Architectural Matters következő előadása, amely azt vizsgálja, hogyan alakíthatók úgy a városok, hogy a gyermekek igényei kerüljenek a középpontba, és vajon mi történik, ha a várostervezés a legfiatalabb lakók szempontjai szerint működik.