360 fokban: koreai és magyar hallgatók közös hackathonja a MOME-n

Dátum: 2025.04.08
A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.

A kezdeményezés különlegessége, hogy a szöuli prof. dr. Wi Jong Hyun a tavalyi MOME-látogatásán döntött úgy, hogy visszatér – ezúttal már a hallgatóival együtt. A professzort mélyen inspirálta a Média design szak munkája, jó szakmai kapcsolat alakult ki Pálfalusi Attila szakvezetővel. 

A Chung-Ang University Virtual Convergence College dékánjának munkásságát az interdiszciplinaritás és az élményalapú tanulás melletti elköteleződés teszi különösen izgalmassá a MOME Média design szak számára. A virtuális valóság és a számítógépes grafika nemzetközileg elismert kutatójának munkája ugyanis egyszerre formálja a technológiai és az oktatási innovációt, egyik jelentős tanulmányában (Learning Representation of Secondary Effects for Fire-Flake Animation) neurális hálózatokra építve modellezte a tűz másodlagos hatásait, új szintre emelve az animációs realizmust. Emellett úttörő szerepet játszik a játékalapú tanulás, a G-Learning módszertanának a fejlesztésében, alkalmazásában különösen a matematika és az angolnyelv-oktatás területén. 

A hackathon inspirációs látogatásokkal indul a Magyar Zene Házában, majd intenzív műhelymunkával folytatódik a MOME campusán. A záróeseményt április 9-én tartják a Magyar Zene Házában, ahol a résztvevők egyedi alkotásaikat a Hangdómban mutathatják be. 

A programhoz kapcsolódó Media Design and Virtual Convergence című angol nyelvű konferencián a kortárs digitális művészet, mesterséges intelligencia és médiaelmélet aktuális kérdéseit járták körül, a keynote előadást pedig Wi Jong Hyun PhD tartotta The Future of Immersive Media for Industry, Society, and Human Life címmel. 

Résztvevők: 

Wi Jong Hyun PhD, Pálfalusi Attila, Kim Eunbi PhD, Jun Young Kim, Molnár Júlia Dóra, Kim Seohyun, Kim Sanggyu, Lee Seungheon, Na Yu Yeon, Park Seo Yeon, Lee Yunhyeong, Lee Juyoung, Lee Hyeeun, Kim Soobi, Székely Ákos, Vészi Sámuel, Horváth Adrienn, Pálinkás-Szűcs Emili, Mező Levente, Nagy Sára Miriam, Fügedi Zsófia, Barna Nóra, Ligeti Bálint, Váry Levente 

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.
Két elkötelezett oktató vehette át az idei Aurum Futuri díjat. A „Jövő aranya” elismerést idén German Kinga PhD művészettörténész, kurátor, oktató, valamint Schneider Ákos PhD designkultúra-kutató, esztéta kapta – mindketten olyan szakemberek, akik hisznek a design és a pedagógia jövőformáló hatásában, tevékenységük pedig a MOME falain is túlmutat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem történetében harmadik alkalommal átadott kiválósági díjakkal az intézmény a legkiemelkedőbb oktatóit és kutatóit ismeri el, reflektorfénybe állítva a hallgatók mentorálásában, az oktatás megújításában és a kutatásban megvalósuló munkájuk értékteremtő erejét.
Hogyan támogathatja egy tér a közösségeket, hányféleképp lehet egy traumát a fotográfia segítségével képpé formálni? Miképpen vonhatunk be sérült embereket egyszerű tevékenységekbe, egy kis játékkal hogyan csökkenthetjük a kis elsősök szorongását? A válaszokat az ismét a MOME évnyitóján átadott Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj nyertesei mondják el munkáikkal: az idei válogatás egyszerre bizonyítja, hogy a design egy gondolkodásmód, amellyel esélyt teremthetünk, és amely nem nélkülözheti a kutatást és a kísérletezést sem.