
A MOME Anim hallgatóinak tartott workshopot a világhírű játékfejlesztő, Adrian Hon
Dátum: 2023.10.10
Hogyan lett egy idegtudósból játékfejlesztő? Az Animáció szakos hallgatók erre a kérdésre is választ kaphattak azon a workshopon, melyet a Zombies, Run! Videójáték világhírű fejlesztője tartott nekik.
Bár Adrian Hon nevét a legtöbben a videójátékok kapcsán ismerik, a MOME animáció szakos hallgatóknak tartott workshop nem csak azok számára volt érdekes, akik hasonló területtel szeretnének foglalkozni. A játékfejlesztőként a Gamifikáció kritikusaként működő Adrian Hon ugyanis idegtudósként kezdte a pályáját, így jelenlegi munkáját is rendkívül sokrétű módon végzi. Ezt a szemléletet adta át szeptember 20-án, a MOME-n tartott, zártkörű workshopon is, melyen a résztvevő hallgatók a fizikai térben gyakorolhatták a játékfejlesztés módszereit.
Az eseményről további képek a MOME Flickr oldalán találhatók: https://www.flickr.com/photos/momebudapest/albums/72177720311640693
További hírek
Hogyan lehet a hagyományos népművészeti formakincset, az ehhez szorosan kötődő, archaikus kézműves technikákat és anyagokat újraértelmezni a kortárs design szemléletével? Erre a kérdésre ad különböző válaszokat az idén tízéves Future Traditions program, amely mára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Divat- és textiltervezés mesterszak képzésének meghatározó tartalmi elemévé vált. 2024-ben a program a Magyar–Török Kulturális Évad keretében zajlott, egy féléven át az isztambuli Marmara Egyetemmel dolgoztak együtt a MOME hallgatói, az itt született eredményeket pedig az isztambuli Magyar Kulturális Központban nyílt kiállításon mutatják be.
Ismét indul a CheckINN Revitalizátor ötletverseny, amelynek célja az elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek és épületek turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek díjazása.
A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.