A rektor felkérésére Babarczy Eszter és Mohácsi András támogatja a hallgatókkal zajló egyeztetést

Dátum: 2025.02.04
Koós Pál, az egyetem rektora a kölcsönösen megnyugtató megoldások megtalálása érdekében tett javaslatokat, és felkérte a MOME közösségének két megbecsült tagját, Babarczy Eszter filozófust, egyetemi docenst, és Mohácsi András szobrászművészt, egyetemi docenst, hogy legyenek a hallgatókkal való tárgyalások házigazdái és közvetítői.

Ahogy arról beszámoltunk, Koós Pál az egyetem rektora február 3-án megtette új javaslatait a MOME megújításával kapcsolatos nyitott kérdések rendezésére.

A Rektor három konkrét javaslatot tett:

  • Az első javaslat értelmében az egyetemen frissen létrejövő tudásközpontok vezetőjéről – az eddigi szabályozással ellentétben, mérlegelve a jelenlegi gyakorlatot ért kritikákat – a jövőben nem a rektor, hanem a tudásközpontok közössége dönthet.
  • A második javaslat értelmében az egyetem új online felületet nyit, amelyen a MOME polgárai megtehetik az átalakulás könnyítését, jobbá és eredményesebbé tételét célzó javaslataikat. A közösség által megszavazott javaslatok már 2025 tavaszától bevezetésre kerülnek. 
  • Végül, a harmadik javaslat értelmében a MOME hallgatóinak széleskörű lehetősége nyílik az átalakulással kapcsolatos folyamatokba való bekapcsolódásra, a hallgatói szolgáltatások és a belső működés fejlesztésétől az új, kísérleti kurzusok kidolgozásáig.

Ezt követően a hallgatók egy csoportja követelésekkel élt az egyetem vezetése felé. 

Az egyetem belső békéjének helyreállítása és a kölcsönösen megnyugtató megoldások megtalálása érdekében a rektor a hallgatói csoporttal tárgyalásokat kezdeményez.

Annak érdekében, hogy a tárgyalások bizalmi légkörben és egymás megértésének jegyében indulhassanak el, a rektor felkérte a MOME közösségének két megbecsült polgárát, Babarczy Eszter filozófust, egyetemi docenst, a MOME Szakszervezetének vezetőjét és Mohácsi András szobrászművészt, egyetemi docenst, hogy hitelességükkel, és objektivitásukkal támogatva a folyamatot legyenek a tárgyalás házigazdái és közvetítői.

Az egyeztetés javasolt időpontja: 2025. február 6., csütörtök 

Az egyetem vezetésének egységes álláspontja, hogy csak a tárgyalásra való hajlandóság mutathatja meg, hogy a feleket valóban az egyetem érdeke és jövője melletti elkötelezettség vezérli-e.

További hírek

A divattervezők legújabb generációja kápráztatta el a közönséget a három teltházas MOME Fashion Show 2025 alkalmával. Az őszi szemeszter nyitóeseményén több mint száz look mutatkozott be a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem zugligeti campusán. A kifutón kortárs témák és személyes történetek kaptak hangsúlyt, a közönség pedig betekintést nyert abba, hogyan gondolkodik a divatról a fiatal tervezőgeneráció. A Fashion Show-hoz kapcsolódva Budapestre érkezett Linda Loppa divatkurátor, valamint közel egy héten át, exkluzív tárlatvezetésekkel várta a látogatókat a Divat- és Textiltervezés szak hallgatóinak diplomamunkáiból nyílt különleges kiállítás is. 
Két elkötelezett oktató vehette át az idei Aurum Futuri díjat. A „Jövő aranya” elismerést idén German Kinga PhD művészettörténész, kurátor, oktató, valamint Schneider Ákos PhD designkultúra-kutató, esztéta kapta – mindketten olyan szakemberek, akik hisznek a design és a pedagógia jövőformáló hatásában, tevékenységük pedig a MOME falain is túlmutat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem történetében harmadik alkalommal átadott kiválósági díjakkal az intézmény a legkiemelkedőbb oktatóit és kutatóit ismeri el, reflektorfénybe állítva a hallgatók mentorálásában, az oktatás megújításában és a kutatásban megvalósuló munkájuk értékteremtő erejét.
Hogyan támogathatja egy tér a közösségeket, hányféleképp lehet egy traumát a fotográfia segítségével képpé formálni? Miképpen vonhatunk be sérült embereket egyszerű tevékenységekbe, egy kis játékkal hogyan csökkenthetjük a kis elsősök szorongását? A válaszokat az ismét a MOME évnyitóján átadott Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj nyertesei mondják el munkáikkal: az idei válogatás egyszerre bizonyítja, hogy a design egy gondolkodásmód, amellyel esélyt teremthetünk, és amely nem nélkülözheti a kutatást és a kísérletezést sem.