
Rektori javaslatok az egyetemi párbeszéd erősítésére, a MOME jövőjéért
Dátum: 2025.02.03
Koós Pál, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektora a mai napon benyújtotta javaslatait a MOME megújításával kapcsolatos nyitott kérdések rendezésére.
- Az első javaslat értelmében, az egyetemen frissen létrejövő tudásközpontok vezetőjéről – az eddigi szabályozással ellentétben, mérlegelve a jelenlegi gyakorlatot ért kritikákat – a jövőben nem a rektor, hanem a tudásközpontok közössége dönthet.
- A második javaslat értelmében az egyetem új online felületet nyit, amelyen a MOME polgárai megtehetik az átalakulás könnyítését, jobbá és eredményesebbé tételét célzó javaslataikat. A közösség által megszavazott javaslatok már 2025 tavaszától bevezetésre kerülnek.
- Végül, a harmadik javaslat értelmében a MOME hallgatóinak széleskörű lehetősége nyílik az átalakulással kapcsolatos folyamatokba való bekapcsolódásra, a hallgatói szolgáltatások és a belső működés fejlesztésétől az új, kísérleti kurzusok kidolgozásáig.
A javaslatok célja az egyetemi polgárok bizalmának és részvételi lehetőségének erősítése, és a MOME fejlődésének biztosítása, az egyetemen zajló megújulási folyamat támogatása.
A javaslatok mielőbbi megvalósításáról az egyetem rektora megkezdte az egyeztetéseket a szenátus tagjaival és az egyetem szakmai műhelyeinek közösségeivel.
További hírek
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Idén a MOME formatervező-hallgatói is bemutatkoznak Eindhovenben, a The Class of 25 kiállításon. Az európai designoktatás tehetségeit ünneplő szemlén idén tizenhat felsőoktatási intézmény vett részt, kibontva a designoktatás szerepét a jövő alakításában, és azt, hogyan gondolkodik a következő tervezőgeneráció a társadalmi és környezeti felelősség kérdéseiről. A MOME-munkák a „gógyi”, az éles eszű, találékony gyakorlati intelligencia fogalma köré csoportosulnak, különböző léptékekkel és médiumokkal kísérleteznek.
Manukyan Tsovinar, a MOME Designer Maker szak hallgatója is átvehette november 17-én a Stipendium Hungaricum Kiválósági Díjat. Az elismerést összesen negyvennyolc, hazánkban tanuló nemzetközi ösztöndíjas kapta, akik a félév során kiemelkedően teljesítettek. A Tempus Közalapítvány, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium szervezésében megvalósuló esemény a budapesti Festetics-palotában megtartott Kiválósági Díjátadó Gála keretében ünnepelte a tudományos teljesítményt, a kulturális beágyazódást és a közösségi szerepvállalást.


