Akár megtérülő üzlet is lehet a világ megmentése

Dátum: 2022.08.04
Fenntartható üzleti modellek fejlesztésében segít a MOME Open új képzése

Fenntartható üzleti modellek fejlesztésében segít a MOME Open új képzése   

A fenntartható vállalkozásfejlesztés üzleti hatékonyságáról kaphatnak új és korszerű képet a résztvevők a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ’Business of Saving the World’ tanfolyamán, melyet szeptember 12–17. között rendeznek meg. A MOME Open angol nyelvű képzése olyan valódi stratégiákat mutat be, ahol a fenntarthatóság nem csupán üres marketingüzenet, hanem valós üzleti eredményekhez vezet. 

Számos nemzetközi tanulmány mutat rá, hogy hiába helyezik egyes nagyvállalatok kommunikációjuk középpontjába a környezetvédelmi kötelezettségvállalásaikat, a valóságban ez sok esetben csak a fogyasztó megtévesztésére szolgáló greenwashing reklámstratégia. Mindeközben azok a cégek, akik ténylegesen üzleti stratégiaként tekintenek a fenntarthatósági szempontokra, a pozitív társadalmi és környezeti hatás mellett üzletileg is nyereséges modellt tudnak felépíteni. 

Az elmúlt ötven évben a legtöbb nagyvállalat a fenntarthatóság felelősségét a fogyasztókra hárította. Ma már tudjuk, hogy ez a hozzáállás nem hozta közelebb a fenntarthatósági célokat, sőt, inkább távolabb sodort minket tőlük. Egy nagyvállalat akkor érhet el valós előrehaladást, ha igazi, core business változásokat vezet be, és ezeket konkrét üzleti érdekekkel köti össze – hiszen semmilyen cégtől sem várhatjuk el, hogy az üzleti céljait veszélyeztesse a világ megmentéséért. A fenntarthatóság és az üzleti célok csak együtt, egy rendszerben működhetnek hatékonyan” – mondta el Csertán Ákos vezető design stratéga, a MOME Open képzésének egyik oktatója.  

A ’Business of Saving the World’ tanfolyamon az érdeklődők elsajátíthatják, hogyan lehet a fenntarthatósági törekvéseket és az innovációs ökoszisztémák bevezetését az üzlet valódi hajtóerőjévé formálni. Az elméleti képzést nyújtó nap során a trendek, a dinamika, az üzleti tervezési keretek és a hatásos termékinnováció alapjainak a megértésével foglalkoznak, az ezt követő két műhelynapon pedig a hatásos üzleti modellek és innovációs ökoszisztémák kifejlesztését tanulják meg. Az esettanulmányokon keresztül a jelenleg létező, hatásorientált vállalkozások mechanikáját elemzik és értelmezik majd a résztvevők. 

A képzés olyan neves oktatók részvételével zajlik, mint Csertán Ákos digitálistermék-szakértő, vezető design stratéga, design oktató és TEDx előadó; Martijn Pater stratéga, kreatív vezető és vállalkozó, a Collaborate or Die című könyv szerzője és a Fronteer hatásstratégiai cég társalapítója; Chris Williamson, az MPesa Africa kereskedelmi igazgatója és több fenntarthatósági startup igazgatósági tanácsának tagja; valamint Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítési és partnerkapcsolati vezetője, Ex-Microsoft for startups menedzser, TEDxYouth előadó, akit a Central European Startup Awards legbefolyásosabb nőjének választottak.  

A MOME Open angol nyelvű tanfolyama azokat a szakembereket szólítja meg, akik innovációs vezetőként vagy termékmenedzserként szeretnének hatásos termékeket és szolgáltatásokat létrehozni; CSR és ESG szakértőként célkitűzésük, hogy növeljék az alaptevékenységre gyakorolt hatást; tanácsadóként vagy üzleti tervezőként támogatják a vállalatok hatásvezérelt átalakulását; továbbá bárkit, aki érti az üzleti tervezés, a stratégiai tervezés, az innovációmenedzsment és a stratégiafejlesztés fogalmait. 

A MOME Open ’Business of Saving the World’ képzése 2022. szeptember 12. és 17. között kerül megrendezésre, a jelentkezési határidő: 2022.08.19.  

Információk és jelentkezés az alábbi linken: http://open.mome.hu/business-of-saving-the-world/

 

A MOME Openről 

A MOME Open a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem iskolarendszeren kívüli képzéseit, tanfolyamait, továbbképzéseit támogató központként jött létre 2016-ban. Célja, hogy művészeti, kulturális, oktatási és gazdasági képzési területek létrehozásával és működtetésével hiánypótló szerepet töltsön be a 21. századi tudásközvetítésben, valamint, hogy a kreatívipari szektorban hiányzó képességek és készségek pótlása által kiemelkedően magas színvonalú munkaerőt képezzen. 

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezni nem csupán egy képzési forma melletti döntést jelent, sokak számára hosszú ideje dédelgetett álom, szakmai és alkotói célkitűzés. Éppen ezért a felvételi eredmény elmaradása csalódás lehet, különösen akkor, ha csak néhány pont választotta el a jelentkezőt a bekerüléstől... A folytatásra több lehetőség is van, nem muszáj feladni. A MOME oktatási ökoszisztémájában számos olyan alternatív útvonal létezik, amely segít újratervezni, továbblépni, akár frissen érettségizettként, akár már diplomásként.

Hat, a MOME Tiéd a Holnap – a jövő kreatív tehetségeiért 2025 ösztöndíjprogramjában résztvevő diák a MOME alapképzéseire, hárman pedig a Szegedi Tudományegyetemre, az Óbudai Egyetemre és a Magyar Képzőművészeti Egyetemre nyertek felvételt a program diákjai közül. A számok önmagukért beszélnek: a ‘23–ban indított ösztöndíjprogram második évfolyama valódi segítséget kapott a pályakezdéshez, középiskolásokból egyetemi hallgatókká váltak.