Akár megtérülő üzlet is lehet a világ megmentése

Date:
Fenntartható üzleti modellek fejlesztésében segít a MOME Open új képzése

Fenntartható üzleti modellek fejlesztésében segít a MOME Open új képzése   

A fenntartható vállalkozásfejlesztés üzleti hatékonyságáról kaphatnak új és korszerű képet a résztvevők a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ’Business of Saving the World’ tanfolyamán, melyet szeptember 12–17. között rendeznek meg. A MOME Open angol nyelvű képzése olyan valódi stratégiákat mutat be, ahol a fenntarthatóság nem csupán üres marketingüzenet, hanem valós üzleti eredményekhez vezet. 

Számos nemzetközi tanulmány mutat rá, hogy hiába helyezik egyes nagyvállalatok kommunikációjuk középpontjába a környezetvédelmi kötelezettségvállalásaikat, a valóságban ez sok esetben csak a fogyasztó megtévesztésére szolgáló greenwashing reklámstratégia. Mindeközben azok a cégek, akik ténylegesen üzleti stratégiaként tekintenek a fenntarthatósági szempontokra, a pozitív társadalmi és környezeti hatás mellett üzletileg is nyereséges modellt tudnak felépíteni. 

Az elmúlt ötven évben a legtöbb nagyvállalat a fenntarthatóság felelősségét a fogyasztókra hárította. Ma már tudjuk, hogy ez a hozzáállás nem hozta közelebb a fenntarthatósági célokat, sőt, inkább távolabb sodort minket tőlük. Egy nagyvállalat akkor érhet el valós előrehaladást, ha igazi, core business változásokat vezet be, és ezeket konkrét üzleti érdekekkel köti össze – hiszen semmilyen cégtől sem várhatjuk el, hogy az üzleti céljait veszélyeztesse a világ megmentéséért. A fenntarthatóság és az üzleti célok csak együtt, egy rendszerben működhetnek hatékonyan” – mondta el Csertán Ákos vezető design stratéga, a MOME Open képzésének egyik oktatója.  

A ’Business of Saving the World’ tanfolyamon az érdeklődők elsajátíthatják, hogyan lehet a fenntarthatósági törekvéseket és az innovációs ökoszisztémák bevezetését az üzlet valódi hajtóerőjévé formálni. Az elméleti képzést nyújtó nap során a trendek, a dinamika, az üzleti tervezési keretek és a hatásos termékinnováció alapjainak a megértésével foglalkoznak, az ezt követő két műhelynapon pedig a hatásos üzleti modellek és innovációs ökoszisztémák kifejlesztését tanulják meg. Az esettanulmányokon keresztül a jelenleg létező, hatásorientált vállalkozások mechanikáját elemzik és értelmezik majd a résztvevők. 

A képzés olyan neves oktatók részvételével zajlik, mint Csertán Ákos digitálistermék-szakértő, vezető design stratéga, design oktató és TEDx előadó; Martijn Pater stratéga, kreatív vezető és vállalkozó, a Collaborate or Die című könyv szerzője és a Fronteer hatásstratégiai cég társalapítója; Chris Williamson, az MPesa Africa kereskedelmi igazgatója és több fenntarthatósági startup igazgatósági tanácsának tagja; valamint Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítési és partnerkapcsolati vezetője, Ex-Microsoft for startups menedzser, TEDxYouth előadó, akit a Central European Startup Awards legbefolyásosabb nőjének választottak.  

A MOME Open angol nyelvű tanfolyama azokat a szakembereket szólítja meg, akik innovációs vezetőként vagy termékmenedzserként szeretnének hatásos termékeket és szolgáltatásokat létrehozni; CSR és ESG szakértőként célkitűzésük, hogy növeljék az alaptevékenységre gyakorolt hatást; tanácsadóként vagy üzleti tervezőként támogatják a vállalatok hatásvezérelt átalakulását; továbbá bárkit, aki érti az üzleti tervezés, a stratégiai tervezés, az innovációmenedzsment és a stratégiafejlesztés fogalmait. 

A MOME Open ’Business of Saving the World’ képzése 2022. szeptember 12. és 17. között kerül megrendezésre, a jelentkezési határidő: 2022.08.19.  

Információk és jelentkezés az alábbi linken: http://open.mome.hu/business-of-saving-the-world/

 

A MOME Openről 

A MOME Open a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem iskolarendszeren kívüli képzéseit, tanfolyamait, továbbképzéseit támogató központként jött létre 2016-ban. Célja, hogy művészeti, kulturális, oktatási és gazdasági képzési területek létrehozásával és működtetésével hiánypótló szerepet töltsön be a 21. századi tudásközvetítésben, valamint, hogy a kreatívipari szektorban hiányzó képességek és készségek pótlása által kiemelkedően magas színvonalú munkaerőt képezzen. 

More news

Geometriai modellnek indult, majd a világ egyik legismertebb térbeli logikai játéka lett belőle. Generációk nőttek fel a bűvös kocka oldalait forgatva, és a mai napig versenyeket rendeznek abból, ki tudja minél rövidebb idő alatt kirakni, azaz a kilenc azonos színű kisebb kockát egy-egy oldalra mozgatni anélkül, hogy szétszedné. A bűvös kocka, amelyet Rubik Ernő a MOME elődintézményében, az Iparművészeti Főiskolán alkotott meg, 2024-ben ünnepli 50. születésnapját, sőt alkotója is jubilál, idén 80 éves.

A közlekedést forradalmasító hibrid villamos, moduláris babakocsi, az otthoni edzést segítő innovatív VR-szemüveg és edzőpad, valamint egy nehéz terepre tervezett hordágy is díjat nyert a Red Dot „Design Concept” kategóriájában. Közös bennük, hogy mindegyik koncepciót MOME-hallgatók alkották. A pályázást a világ legfontosabb designdíjára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem új felkészítő programja támogatta, amely olyan jól sikerült, hogy a tizenkét részt vevő pályaműből öt máris elismerést kapott.

Egyetemünkön régóta hagyomány, hogy a MOME Diploma vizuális identitása, kezdve a grafikai arculattól az alapszakos és mesterszakos hallgatók portréfotózásáig, pályázat útján hallgatói kézbe kerül. Az évről évre megújuló koncepció így belülről tükrözi az egyetem közösségét, fontos korlenyomatot, az egyes évfolyamok egyedi emléktárát létrehozva.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121