Barabási Albert-Lászlóval kutatja új piacait a MOME

Dátum: 2021.01.22
Megújulásának részeként nemzetközi piackutatást végez a MOME. A cél nem csupán az egyetem külföldi versenytársainak vizsgálata, de új partnerintézmények sőt, leendő oktatók megtalálása is. A munkát Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és csapata segíti.

2021.01.22.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) 2020-tól alapítványi formában működik. A  fenntartó Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány célja, hogy támogassa az intézmény saját üzleti modelljének kialakítását, és egy nemzetközi szinten elismert egyetemi márka felépítését.

Ennek részeként átfogó nemzetközi piackutatást készül Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és szakértői csapata bevonásával. A kutatásban a hálózattudomány eszköztárát felhasználva, adatok alapján térképezik fel a MOME-hoz hasonló, a design és innováció területein sikeres külföldi egyetemeket, a különböző mintákat és jó gyakorlatokat.

Az adatok elemzését és értékelését Barabási Albert-László mellett Szántó András is segíti. A New York-i székhelyű magyar kommunikációs szakember olyan intézmények és márkák stratégiáján dolgozott már, mint a Metropolitan Museum of Art vagy a BMW.

Adatok nélkül minden állítás csak egy vélemény. Új kutatásunk kiterjed a MOME versenytársainak vizsgálatára, de túlmutat annál. Segít megértenünk a legsikeresebb intézményi modelleket, és meghatároznunk azokat a szakmai fókuszterületeket, amikben a MOME egyedi és különleges lehet. Közben új partnerekre sőt, leendő oktatókra is rátalálhatunk” - fogalmazott Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány elnöke.

Az átláthatóság és a közösségi ismeretek bővítésének jegyében, a kutatás eredményeit nem csupán a MOME teljes közössége, de a nyilvánosság is megismerheti majd. 

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Idén a MOME formatervező-hallgatói is bemutatkoznak Eindhovenben, a The Class of 25 kiállításon. Az európai designoktatás tehetségeit ünneplő szemlén idén tizenhat felsőoktatási intézmény vett részt, kibontva a designoktatás szerepét a jövő alakításában, és azt, hogyan gondolkodik a következő tervezőgeneráció a társadalmi és környezeti felelősség kérdéseiről. A MOME-munkák a „gógyi”, az éles eszű, találékony gyakorlati intelligencia fogalma köré csoportosulnak, különböző léptékekkel és médiumokkal kísérleteznek.
Manukyan Tsovinar, a MOME Designer Maker szak hallgatója is átvehette november 17-én a Stipendium Hungaricum Kiválósági Díjat. Az elismerést összesen negyvennyolc, hazánkban tanuló nemzetközi ösztöndíjas kapta, akik a félév során kiemelkedően teljesítettek. A Tempus Közalapítvány, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium szervezésében megvalósuló esemény a budapesti Festetics-palotában megtartott Kiválósági Díjátadó Gála keretében ünnepelte a tudományos teljesítményt, a kulturális beágyazódást és a közösségi szerepvállalást.