Barabási Albert-Lászlóval kutatja új piacait a MOME

Dátum: 2021.01.22
Megújulásának részeként nemzetközi piackutatást végez a MOME. A cél nem csupán az egyetem külföldi versenytársainak vizsgálata, de új partnerintézmények sőt, leendő oktatók megtalálása is. A munkát Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és csapata segíti.

2021.01.22.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) 2020-tól alapítványi formában működik. A  fenntartó Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány célja, hogy támogassa az intézmény saját üzleti modelljének kialakítását, és egy nemzetközi szinten elismert egyetemi márka felépítését.

Ennek részeként átfogó nemzetközi piackutatást készül Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és szakértői csapata bevonásával. A kutatásban a hálózattudomány eszköztárát felhasználva, adatok alapján térképezik fel a MOME-hoz hasonló, a design és innováció területein sikeres külföldi egyetemeket, a különböző mintákat és jó gyakorlatokat.

Az adatok elemzését és értékelését Barabási Albert-László mellett Szántó András is segíti. A New York-i székhelyű magyar kommunikációs szakember olyan intézmények és márkák stratégiáján dolgozott már, mint a Metropolitan Museum of Art vagy a BMW.

Adatok nélkül minden állítás csak egy vélemény. Új kutatásunk kiterjed a MOME versenytársainak vizsgálatára, de túlmutat annál. Segít megértenünk a legsikeresebb intézményi modelleket, és meghatároznunk azokat a szakmai fókuszterületeket, amikben a MOME egyedi és különleges lehet. Közben új partnerekre sőt, leendő oktatókra is rátalálhatunk” - fogalmazott Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány elnöke.

Az átláthatóság és a közösségi ismeretek bővítésének jegyében, a kutatás eredményeit nem csupán a MOME teljes közössége, de a nyilvánosság is megismerheti majd. 

További hírek

A Q&Alumni sorozat első epizódjának vendége Tőkés Anna, MOME Animáció szakos alumna, aki nemrég Az Utolsó Dobás című diplomafilmjével szerepelt az Annecy Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon. A videóból többek között kiderül, hogyan emlékszik vissza az egyetemi éveire, milyen projektekben vett részt a MOME-n, és még a sütési tudományába is bepillantást nyerhetünk.

A víz ma még magától értetődő része az életünknek – de meddig? Diákok gondolták újra az alapvető anyag jövőjét a 2025-ös kreatív alkotópályázat keretében, amelyen 7–10. osztályosokból álló csapatok a második fordulóban MOME-mentorokkal dolgozták ki a terveiket. A júnus 25-i finálén tíz középiskolás csapat mutatta be az elképzeléseit, közülük négyet díjazott a MOME-oktatókból álló zsűri. Az első helyezést az Ísbíltúr, a másodikat a Bacsaók, a harmadikat a Code Noir csapat szerezte meg, míg a különdíjat a Newwave vihette haza. A rendszerszintű gondolkodást tükröző munkák arra figyelmeztetnek: a víz kérdése nem jövőbeli probléma – már most tennünk kell érte.

Hogyan lehet jobban kihasználni a tömegközlekedési infrastruktúrát, milyen lenne az igazán gyors életmentő eszköz, miként menthetjük meg a mezőgazdaságot méhek hiányában... formatervező hallgatóink válaszai a világ egyik legismertebb formatervezési versenyén, a Red Dot Award Design Concept kategóriájában értek el kiemelkedő eredményeket. A nemzetközi mezőnyben hét, a MOME Red Dot nevezési programjába bejutó mentorált projekt kapott elismerést, köztük diplomamunka és féléves egyetemi projekt is.