Barabási Albert-Lászlóval kutatja új piacait a MOME

Dátum: 2021.01.22
Megújulásának részeként nemzetközi piackutatást végez a MOME. A cél nem csupán az egyetem külföldi versenytársainak vizsgálata, de új partnerintézmények sőt, leendő oktatók megtalálása is. A munkát Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és csapata segíti.

2021.01.22.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) 2020-tól alapítványi formában működik. A  fenntartó Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány célja, hogy támogassa az intézmény saját üzleti modelljének kialakítását, és egy nemzetközi szinten elismert egyetemi márka felépítését.

Ennek részeként átfogó nemzetközi piackutatást készül Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és szakértői csapata bevonásával. A kutatásban a hálózattudomány eszköztárát felhasználva, adatok alapján térképezik fel a MOME-hoz hasonló, a design és innováció területein sikeres külföldi egyetemeket, a különböző mintákat és jó gyakorlatokat.

Az adatok elemzését és értékelését Barabási Albert-László mellett Szántó András is segíti. A New York-i székhelyű magyar kommunikációs szakember olyan intézmények és márkák stratégiáján dolgozott már, mint a Metropolitan Museum of Art vagy a BMW.

Adatok nélkül minden állítás csak egy vélemény. Új kutatásunk kiterjed a MOME versenytársainak vizsgálatára, de túlmutat annál. Segít megértenünk a legsikeresebb intézményi modelleket, és meghatároznunk azokat a szakmai fókuszterületeket, amikben a MOME egyedi és különleges lehet. Közben új partnerekre sőt, leendő oktatókra is rátalálhatunk” - fogalmazott Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány elnöke.

Az átláthatóság és a közösségi ismeretek bővítésének jegyében, a kutatás eredményeit nem csupán a MOME teljes közössége, de a nyilvánosság is megismerheti majd. 

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezni nem csupán egy képzési forma melletti döntést jelent, sokak számára hosszú ideje dédelgetett álom, szakmai és alkotói célkitűzés. Éppen ezért a felvételi eredmény elmaradása csalódás lehet, különösen akkor, ha csak néhány pont választotta el a jelentkezőt a bekerüléstől... A folytatásra több lehetőség is van, nem muszáj feladni. A MOME oktatási ökoszisztémájában számos olyan alternatív útvonal létezik, amely segít újratervezni, továbblépni, akár frissen érettségizettként, akár már diplomásként.

Hat, a MOME Tiéd a Holnap – a jövő kreatív tehetségeiért 2025 ösztöndíjprogramjában résztvevő diák a MOME alapképzéseire, hárman pedig a Szegedi Tudományegyetemre, az Óbudai Egyetemre és a Magyar Képzőművészeti Egyetemre nyertek felvételt a program diákjai közül. A számok önmagukért beszélnek: a ‘23–ban indított ösztöndíjprogram második évfolyama valódi segítséget kapott a pályakezdéshez, középiskolásokból egyetemi hallgatókká váltak.