Barabási Albert-Lászlóval kutatja új piacait a MOME

Date:
Megújulásának részeként nemzetközi piackutatást végez a MOME. A cél nem csupán az egyetem külföldi versenytársainak vizsgálata, de új partnerintézmények sőt, leendő oktatók megtalálása is. A munkát Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és csapata segíti.

2021.01.22.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) 2020-tól alapítványi formában működik. A  fenntartó Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány célja, hogy támogassa az intézmény saját üzleti modelljének kialakítását, és egy nemzetközi szinten elismert egyetemi márka felépítését.

Ennek részeként átfogó nemzetközi piackutatást készül Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és szakértői csapata bevonásával. A kutatásban a hálózattudomány eszköztárát felhasználva, adatok alapján térképezik fel a MOME-hoz hasonló, a design és innováció területein sikeres külföldi egyetemeket, a különböző mintákat és jó gyakorlatokat.

Az adatok elemzését és értékelését Barabási Albert-László mellett Szántó András is segíti. A New York-i székhelyű magyar kommunikációs szakember olyan intézmények és márkák stratégiáján dolgozott már, mint a Metropolitan Museum of Art vagy a BMW.

Adatok nélkül minden állítás csak egy vélemény. Új kutatásunk kiterjed a MOME versenytársainak vizsgálatára, de túlmutat annál. Segít megértenünk a legsikeresebb intézményi modelleket, és meghatároznunk azokat a szakmai fókuszterületeket, amikben a MOME egyedi és különleges lehet. Közben új partnerekre sőt, leendő oktatókra is rátalálhatunk” - fogalmazott Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány elnöke.

Az átláthatóság és a közösségi ismeretek bővítésének jegyében, a kutatás eredményeit nem csupán a MOME teljes közössége, de a nyilvánosság is megismerheti majd. 

More news

A kézműves hagyományok iránti szenvedély, a fenntarthatóság, az innováció és az érzelmi kötődés jellemzi a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) új formatervező generációjának munkáit, amelyeket a S/ALON BUDAPEST lakástrend kiállításon tekinthetünk meg szeptember 22-24. között a Budapest Arénában. A Magyarországon egyedülálló szemlén a legfrissebb lakberendezési trendeket, bútorokat, világítástechnikai megoldásokat, burkolatokat, lakástextileket, kiegészítőket egyedülálló enteriőrökben tekinthetik meg az érdeklődők, az idei esemény középpontjában a design és természet kapcsolata áll.

Szabó Eszter Sára, Designelmélet szakos MA hallgató a galériák falán túlra tervezett kiállítási tervével, míg a design- és művészetmenedzsment mesterszakon tanuló Tereh Natasa és Bárány Sebestyén Teodor egy MOME Campusra tervezett tárlattal érdemelték ki a támogatást.

MOME-s diákokból álló csapat nyerte el a CheckINN Revitalizátor pályázat első helyezését. A versenyen, melyet a CheckINN Turisztikai Innovációmenedzsment Kft. és a MOME közösen indított útjára tavaly, idén ismét a hazai felsőoktatás tehetségei kerestek lehetséges megoldásokat a rozsdaövezeti területek újrahasznosítására. A közel 30 induló csapat közül az INDOOHÁZ ötlete kapta a fődíjat, akik hátizsákos szállásként adnának új életet az elhagyatott vasúti vízházaknak.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121