Barabási Albert-Lászlóval kutatja új piacait a MOME

Date:
Megújulásának részeként nemzetközi piackutatást végez a MOME. A cél nem csupán az egyetem külföldi versenytársainak vizsgálata, de új partnerintézmények sőt, leendő oktatók megtalálása is. A munkát Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és csapata segíti.

2021.01.22.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) 2020-tól alapítványi formában működik. A  fenntartó Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány célja, hogy támogassa az intézmény saját üzleti modelljének kialakítását, és egy nemzetközi szinten elismert egyetemi márka felépítését.

Ennek részeként átfogó nemzetközi piackutatást készül Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és szakértői csapata bevonásával. A kutatásban a hálózattudomány eszköztárát felhasználva, adatok alapján térképezik fel a MOME-hoz hasonló, a design és innováció területein sikeres külföldi egyetemeket, a különböző mintákat és jó gyakorlatokat.

Az adatok elemzését és értékelését Barabási Albert-László mellett Szántó András is segíti. A New York-i székhelyű magyar kommunikációs szakember olyan intézmények és márkák stratégiáján dolgozott már, mint a Metropolitan Museum of Art vagy a BMW.

Adatok nélkül minden állítás csak egy vélemény. Új kutatásunk kiterjed a MOME versenytársainak vizsgálatára, de túlmutat annál. Segít megértenünk a legsikeresebb intézményi modelleket, és meghatároznunk azokat a szakmai fókuszterületeket, amikben a MOME egyedi és különleges lehet. Közben új partnerekre sőt, leendő oktatókra is rátalálhatunk” - fogalmazott Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány elnöke.

Az átláthatóság és a közösségi ismeretek bővítésének jegyében, a kutatás eredményeit nem csupán a MOME teljes közössége, de a nyilvánosság is megismerheti majd. 

More news

Több szinten, anyanyelvi tanárok vezetésével indultak el az angol nyelvi kurzusok a MOME-n, amelynek célja nem csak az általános nyelvi képzés, de az akadémiai szaknyelv, a kreatív területek, az egyetemen tanulható szakmák szókincsének oktatása is.

Mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen egy fiatal tervező? Legyen az egy grafikai vagy animációs stúdió működtetése, saját divatmárka alapítása, vagy az alkalmazotti forma; a jövő designereinek az érvényesüléshez, szakmai céljaik eléréséhez piaci és vállalkozói ismeretekre is szükségük van. A MOME oktatói ezért egy Kelet-Közép Európában egyedülálló tantárgyat fejlesztettek ki, amely kifejezetten a kreatívipar igényeire válaszolva adja át az üzleti szemléletet a hallgatóknak. Ez a Business to Design (B2D) oktatási program, melynek kidolgozásában a szektor elismert szakemberei, vállalkozói, a MOME alumnija valamint meghívott nemzetközi előadók is részt vesznek. Különlegesség, hogy az oktatási program a tanterv része, minden alapszakos hallgató számára kötelező tárgy.

A globális válságok mindennapjainkba beszivárgó hatásaival küzdve könnyen találhatjuk magunkat a fokozódó pánik és a közönyös kilátástalanság között cikázó hullámvasúton. Az egyre halmozódó kihívások közepén joggal tehetjük fel a kérdést: mégis merre tovább?
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121