
Bárki képes úgy gondolkodni, mint egy művész?
Dátum: 2022.09.22
A középszerűségből való kitörésről, a változó világ kihívásairól, valamint a jövő ígéretes megoldásairól láthat formabontó kiállítást a nagyközönség a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen (MOME). A Challenging Futures öt különböző, mégis egymáshoz kötődő társadalmi kérdésre keres választ az egyetem hallgatóinak gondolatain keresztül.
A sikeres művészekben mindig van valamiféle elegancia. Bár a szenvedő művész karaktere közismert, nem minden alkotó halt meg éhezve vagy magányosan. Sokan elsajátították a siker művészetét, amihez szinte mindig párosult egyfajta éles vagy éppen hanyag elegancia. Elegáns a küllem, a tartás, a megjelenés. Elegáns a kifejezésmód, a karakter, a gondolkodás. Elegáns a kiállítóterem. Elegáns a műhely. Ez az elegancia nem mindig kölcsönöz hitelt a művek tartalmának, mégis esztétikai erőt ad, ami miatt jó a közelükben lenni.
További hírek
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Kimagasló eredménnyel zárult a MOME Tervezőgrafika szak szereplése az idei RGB Kreatív Design Awardon: hallgatóink a Talent kategóriában tíz RED, azaz arany, hét BLUE, azaz ezüst és hat GREEN, azaz bronz minősítést szereztek, egy pályamunka a Koncepció kategória döntősei közé jutott. A Pro kategóriában Herbszt László, az Illusztráció szakirány oktatója RED minősítést kapott. Az RGB-díj a hazai vizuális kommunikáció kiemelkedő megoldásait értékeli, a grafikai minőség, a márkaépítés és a médiadesign legjobb példáira irányítva a figyelmet.
A rangos Learning Technologies Awards 2025 versenyen a MOME és a Telekom együttműködése a „Best use of blended learning – commercial sector” kategória legjobbja lett, a díjakat nagyszabású gálaest keretében adták át november 12-én. A Data Experiment nevű, 2024-ben fejlesztett alternatív képzési program arra a kérdésre keresett választ, hogy miként lehet az absztrakt adatot személyes és elmélyült tanulási élménnyé alakítani.











