
Belépőkártyák a tudatalattiba – Kupics Zsófia álomfejtő társasjátéka
Dátum: 2022.09.26
Bármilyen furcsán is hangzik: kártyák között élünk. Pontgyűjtő a kávézóban, focis kártya a hipermarket kasszájánál, névjegy az irodában. Kártyával igazoljuk magunkat, kártyával kapunk kedvezményt, kártyák felmutatásával nyerünk bebocsátást helyekre, ahova másképp nem jutnánk be.
Tulajdonképpen az életbenmaradásunk záloga is egy plasztikkártya, ha pedig nagyon unjuk ezt az egészet, kikapcsolódásképp kártyákkal játszunk. Hol az asztalt körbeülve másokkal, hol egyedül a számítógépen. És ha már kütyük: valami furcsa oknál fogva még a digitális térben sem tudunk elszakadni tőlük. Kártyákat szvájpolunk, kártyákat szkrollozunk. Szimbolikus értelemben tehát egyszerre hétköznapi és szakrális tárgy a kártya: kidobjuk, elhagyjuk, beváltjuk, mindig magunknál tartjuk, féltett kincsként őrizzük, éveken keresztül gyűjtögetjük. Kupics Zsófia (Tervezőgrafika MA) Ábránd c. kártyajátéka többek között ezért is érdekes: kártya a szó legmélyebb értelmében. Egyszerre hétköznapi és misztikus.
További hírek
A prediktív designtól a kritikai kartográfiáig címmel jelenik meg december 17-én a Disegno folyóirat új száma. A tartalomból:
A Total(itarian) Design címet viselő lapszámban számos szemszögből esik szó a világ totális áttekinthetőségéről, megtervezhetőségéről, vagy épp ennek lehetetlenségéről.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Mi történik, amikor a fiatal alkotók kreatív ötletei találkoznak egy nemzetközi márka jövőképével? A 2025-ös alumni-karriernapon többek között erre kerestük a választ: a MOME Business Community (BC) kerekasztal-beszélgetéssel és projektbemutatóval mutatta meg, hogy mit kezdhet egymással a kreativitás és az üzlet a MOME ökoszisztémáján belül.


