Budapesten formálják a mobilitás jövőjét

Date:
Húsz évvel ezelőtt kezdődött a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Mercedes-Benz közös sikertörténete. Ezen jeles alkalom apropóján Robert Lešnikkel, a Mercedes-Benz külső formatervéért felelős fő designerével beszélgettünk.

A világhírű német autóipari szereplő és a magyar egyetem formabontó kiállítással ünnepelte húsz éve tartó együttműködését. A 2022. október 27. és 30. között megrendezett Kiállítás két valóságban eseményén a látogatóknak igazi digitális élményben lehetett részük. A MOME emblematikus tereiben és kertjében végigsétálva az egykori hallgatók munkáival ugyanis nemcsak plakátok, 3D-nyomtatott makettek és animációk formájában ismerkedhettek meg az érdeklődők, hanem az egyes formakoncepciókat a kiterjesztett valóság eszközével, digitálisan is szemügyre vehették. Így olyan koncepciójárművek elevenedtek meg előttük, mint többek között egy, a Marsra költöző telepeseket segítő vagy éppen a klímaváltozás hatására kialakuló erdőtüzek között száguldó terepjáró, de a látogatók egy önvezető sportautó, vagy zéró emissziós luxus tengervízi cruiser virtuális mását is a MOME kertjébe vetíthették. Ezt az egyetem járműtervező stúdiójában, a Mobility Design Lab-ben tett rövid látogatás követte. A kiállítás záró momentumaként pedig Robert Lešnik mutatta be a teljesen elektromos Mercedes-AMG EQE modellt, illetve az egyedülálló Vision AMG show car-t, amelyek egyenesen Stuttgartból érkeztek a MOME Campusára.

A Mercedes-Benz külső formatervéért felelős fő designerét a MOME és a Mercedes-Benz közös programjáról, valamint a digitalizáció járműiparra gyakorolt hatásáról, és a mobilitás jövőjéről kérdeztük. Interjú!

Tovább a teljes cikkre a Hype&Hyper oldalán… 

More news

Több szinten, anyanyelvi tanárok vezetésével indultak el az angol nyelvi kurzusok a MOME-n, amelynek célja nem csak az általános nyelvi képzés, de az akadémiai szaknyelv, a kreatív területek, az egyetemen tanulható szakmák szókincsének oktatása is.

Mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen egy fiatal tervező? Legyen az egy grafikai vagy animációs stúdió működtetése, saját divatmárka alapítása, vagy az alkalmazotti forma; a jövő designereinek az érvényesüléshez, szakmai céljaik eléréséhez piaci és vállalkozói ismeretekre is szükségük van. A MOME oktatói ezért egy Kelet-Közép Európában egyedülálló tantárgyat fejlesztettek ki, amely kifejezetten a kreatívipar igényeire válaszolva adja át az üzleti szemléletet a hallgatóknak. Ez a Business to Design (B2D) oktatási program, melynek kidolgozásában a szektor elismert szakemberei, vállalkozói, a MOME alumnija valamint meghívott nemzetközi előadók is részt vesznek. Különlegesség, hogy az oktatási program a tanterv része, minden alapszakos hallgató számára kötelező tárgy.

A globális válságok mindennapjainkba beszivárgó hatásaival küzdve könnyen találhatjuk magunkat a fokozódó pánik és a közönyös kilátástalanság között cikázó hullámvasúton. Az egyre halmozódó kihívások közepén joggal tehetjük fel a kérdést: mégis merre tovább?
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121