Elkezdődött a Tiéd a holnap pedagógus-ösztöndíjprogramja

Dátum: 2025.04.03
Tizennégy, az ország legkülönbözőbb pontjáról érkező, különböző hátterű középiskolai tanár részvételével indult el a Tiéd a holnap pedagógus-ösztöndíjprogram.

A hátrányos helyzetű tehetségeket célzó ösztöndíjprogram tapasztalatai azt mutatják, hogy ezen diákokat csak elkötelezett pedagógusok bevonásával lehet megtalálni és motiválni, hiszen ők azok, akik a mindennapok során segítik, valamint praktikus tanácsokkal látják el őket a tehetségük kibontakoztatásában. Ezért fontos a pedagógusoknak létrehozott ösztöndíjprogram, amely során megoszthatják egymással a tudásukat és a tapasztalataikat. 

A múlt heti nyitóeseményen résztvevő tanárok nemcsak rajz vagy művészeti, de fizika, matematika, magyar nyelv és irodalom vagy éppen turisztika tantárgyakat is tanítanak, az ország különböző szegleteiből, így Nádudvarról, Bajáról, Miskolcról, Zalaegerszegről, Nyíregyházáról, Békéscsaba környékéről érkeztek a MOME-ra. 

A tavaszi szemeszter háromalkalmas képzésének fókuszában a kreatív tanulás különböző formáinak megismerése és a tanári közösség felépítése áll. A tudásmegosztás, a közös gondolkodás és a jó gyakorlatok, helyi tapasztalatok átadása is cél, ezeket a tanárok beépíthetik majd a saját pedagógiai programjukba. 

A résztvevők az első találkozón nemcsak egymással, hanem a MOME campusával, képzéseivel, valamint a Tiéd a holnap-ösztöndíjprogram részleteivel is megismerkedtek. A második eseményen design gondolkodást segítő workshopon vehetnek majd részt, és betekinthetnek az egyetem utánpótlásnevelő programjaiba, mint amilyen a PreMOME és az Ugrás a jövőbe országos és határon túli 7-10. osztályos tanulóknak szóló kreatív alkotóverseny. A májusi harmadik találkozón pedig újabb kreatív tanulási technikák alkalmazásában mélyíthetik el ismereteiket. 

A MOME Tiéd a holnap ösztöndíjprogramja 2023 őszén indult, hogy a hátrányos helyzetű középiskolásokat a kreatív pályák elérésében támogassa. A kezdeményezés szakmai és mentális segítséget nyújt a diákoknak, segíti őket, hogy eljussanak a művészeti felsőoktatási intézmények felvételijének kapujába. A program hatékonyságának kulcsa azonban olyan elkötelezett pedagógusok bevonása, akik nemcsak motiválják, hanem praktikus tanácsokkal is segítik a fiatalokat a tehetségük kibontakoztatásában. A tavaly indított tanároknak szóló ösztöndíjprogram most kapcsol élesbe.

A pedagógus-ösztöndíjprogram célja, hogy országszerte olyan tanárokat támogasson, akik lelkesedéssel és kreatív módszerekkel segítik diákjaikat a továbbtanulás útján. Az ösztöndíj havi támogatást, szakmai képzéseket, utazási hozzájárulást és oktatásfejlesztő eszközöket, tudásmegosztási platformokat kínál a résztvevőknek. A tanárok mindemellett egy inspiráló közösség tagjaivá válhatnak, ahol műhelymunkák keretében közösen dolgozhatnak ki módszereket a hátrányos helyzetű fiatalok esélyteremtésére. 

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezni nem csupán egy képzési forma melletti döntést jelent, sokak számára hosszú ideje dédelgetett álom, szakmai és alkotói célkitűzés. Éppen ezért a felvételi eredmény elmaradása csalódás lehet, különösen akkor, ha csak néhány pont választotta el a jelentkezőt a bekerüléstől... A folytatásra több lehetőség is van, nem muszáj feladni. A MOME oktatási ökoszisztémájában számos olyan alternatív útvonal létezik, amely segít újratervezni, továbblépni, akár frissen érettségizettként, akár már diplomásként.

Hat, a MOME Tiéd a Holnap – a jövő kreatív tehetségeiért 2025 ösztöndíjprogramjában résztvevő diák a MOME alapképzéseire, hárman pedig a Szegedi Tudományegyetemre, az Óbudai Egyetemre és a Magyar Képzőművészeti Egyetemre nyertek felvételt a program diákjai közül. A számok önmagukért beszélnek: a ‘23–ban indított ösztöndíjprogram második évfolyama valódi segítséget kapott a pályakezdéshez, középiskolásokból egyetemi hallgatókká váltak.