Élményalapú tanítással segíti a MOME az ukrán menekült gyerekeket

Date:
Innovatív, saját fejlesztésű STEAM tudásanyagot tett elérhetővé a MOME az ukrán menekült gyerekek számára. A cél az, hogy a háború elől menekülő gyerekek a stresszoldó fókuszú kreatív oktatási programon keresztül elkezdhessék feldolgozni az őket ért traumákat.

Három szervezet, a MOME, a Migration Aid és az ELTE Pedagógia és Pszichológia Kar közös munkájaként valósult meg az Ukrajnából érkezett menekült gyerekeknek szóló BeSTEAM! workshop. A Migration Aid Learning Without Borders (Tanulás határok nélkül) program keretein belül tartott foglalkozások szakmai tartalmi elemeit a MOME és az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának kutatói és hallgatói dolgozták ki úgy, hogy a résztvevő 8-12 éves diákok számos képességét fejlessze, és közben a háború alatt szerzett rossz emlékeiket is próbálja enyhíteni.

A MOME és a Migration Aid helyszínein zajló foglalkozások részvevői között a fiatalabb, 8-9 éves korosztály jóval érzékenyebben reagált a háborús eseményekre, jelentős részük osztott meg erről élményeket, leginkább ukrán nemzeti színeket, kéket és sárgát használtak a feladatok során.  

A program alapja egy 2022 őszi szemeszterében tartott kurzus volt, amelyben az ELTE PPK és a MOME hallgatói közösen fejlesztették tovább a korábban Szörnyépítőnek nevezett BeSTEAM! programot úgy, hogy az menekült gyermekek számára is alkalmazható legyen. A program a kreatív tárgyalkotó feladatok segítségével integrálja közismereti tantárgyak tu­dásanyagát és a Design Thinking alapjait, külön hangsúlyt kap a csapatmunka, a kommunikáció, a rajzi, manuális készségek fejlesztése, illetve a digitális tárgyalkotó technológiákhoz kapcsolódó elméleti és gyakor­lati tudás átadása.

A projektet korábban Lipóczki Ákos, DLA fejlesztési rektorhelyettes az EDULAB keretein belül fejlesztette, most kutatási- és témavezetőként vett részt, a kurzust Cser Boglárka Johanna senior kutató vezette, Póczos Valéria MOME doktoranda, senior kutató kutatása pedig erre a programra épült. A ELTE részéről Bajzáth Angéla konzulens, kutatási szakértő vezette a programot. A BeSTEAM! K+F+I kurzus és az erre épülő kutatás keretében kidolgozott, bárhol adaptálható módszert, mely alkalmas arra, hogy a későbbiek során felkészített önkéntesek a MOME Campus falain kívül is tarthassanak foglalkozásokat, 2023-as tavaszi szemeszterben tovább fejlesztik majd. A jövőben Animáció és Tervezőgrafika szakos hallgatók bevonását tervezik, több pszichológiai konzultációt integrálnának, és több Hősépítő workshopot is szerveznek majd ukrán menekült gyermek számára. 

More news

Milyen lesz az élet 2043-ban? Mesterséges intelligencia, környezeti változások, új közlekedési eszközök, létformák… Mit hoz a jövő? Hogyan képzelik a világot 20 év múlva a mai kiskamaszok? Ezekre a kérdésekre keresi a választ 2023- ban is az Ugrás a jövőbe kreatív pályázat, arra bíztatva a hazai és határon túli tizenéveseket, hogy osszák meg elképzeléseiket a jövőről. Január 27-től ismét lehet jelentkezni a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ötletversenyére. 

164 év örökség - 9 tárgytervező - 9 tradicionális desszert - 9 kortárs koncepció

Erhardt Domonkos Szemem sarka című animációjának szurkolhatunk a február 16-án kezdődő 73. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Animáció szakán a Filmintézet támogatásával készült alkotás világpremierje a világ egyik legrangosabb filmfesztiváljának Generation 14+ programjában lesz. A film azt a pillanatot mutatja be, amikor két, addig egymás számára ismeretlen ember élete egy összenézés erejéig találkozik.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121